Suplimen kanak-kanak cergas dan sihat Archive

Asid lemak Omega-3 dan Kesihatan Kanak-Kanak

Asid lemak omega-3, juga dikenali sebagai asid lemak tak tepu, adalah penting untuk kesihatan manusia dan tidak boleh dibuat oleh tubuh.  Atas sebab ini, mereka mesti diperoleh dari makanan yang kita makan.  Sumber baik omega-3 termasuk ikan berlemak dan makanan tumbuhan tertentu, termasuk biji rami, biji chia, dan walnut.     Terdapat tiga jenis utama

Performance Drink Bukan Sekadar Melegakan Tekak Yang Dahaga

Balik dari masjid untuk solat Jumaat, ini yang dicarinya tau. Nasi letak tepi dulu. Kan panas ni. Ia sangat melegakan tekak. Minum sejuk sejuk…lalu ikut tekak yang sedang dahaga… Perghhhhh. 🍊🍊🍊🍊   Aiman minum performance drink. Katanya, dia tak boleh kalau tak minum air “oren” ini. Rasanya sungguhlah sedap!   Aiman siap bancuh sendiri Performance

Anak Yang Bijak Dan Kuat Imun Sistem

Pagi ini…   Ibu: Mimi, tolong ibu sekejap boleh?   Mimi: Boleh ibu. Apa dia?   Ibu: Mimi tolong keluarkan semua kertas atau apa saja dalam kereta. Tinggal tisu dan payung je. Boleh?   Mimi: boleh ibu. Mudah je tu.   Ibu: terima kasih kakak mimi yang cantik.   Husna: ibu, una nak tolong jugak.

“Hazim Dah Lalu Makan Sangat Sekarang Ni, Alhamdulillah!”

“Hazim, jom makan dik. Jom-jom” Lariii terusss. Tak mau makan. Huhu. Sebabnya nak main lebih lagi. Alaa. Budak tengah excited nak main. Tak kira dah lapar ke apa kan. Yang penting dia boleh main tau. Memang di usia setahun ke atas ni, budak-budak lebih suka bermain. Sebab dia mula betol-betol explore kan. Kaki dah dapat

Info Produk- Mealshakes Yang Istimewa

Alhamdulillah, sempat buat sharing info produk mengenai mealshakes. Sebab ramai yang belum tahu dengan detail mengenai Mealshakes ni kan. Jadi hari ni saya ingin berkongsi mengenai mealshakes ni:)   Kenapa Mealshakes?   Dengan gaya hidup yang lasak dan sentiasa berlari aktif, kanak-kanak tidak miliki masa untuk duduk diam untuk menikmati makanan yang seimbang. Sebab itulah

Info Produk – Vitalea Kids, Lengkapkan Nutrisi Anak

Hari ini saya ingin berkongsi mengenai info produk yang bernama Vitalea Kids. Saya tahu ramai yang sudah tahu yang bulan ini Shaklee menyediakan offer yang sangat istimewa bukan hanya buat ibu dan ayah yang cantik dan macho, tetapi juga buat anak yang juga mahu pintar,cergas,sihat dan bernas.   Saya ingin kupas info produk khas mengenai

Perlukah kanak-kanak mengambil suplimen?

Persoalan ini pernah timbul dalam diri saya. Perlukah kanak-kanak mengambil suplimen? Persoalan ini hadir apabila saya kerap melihat anak saya yang sulong sewaktu di usia 2 tahun lebih alami sembelit yang kronik.   Boleh dikatakan, setiap minggu kami akan membawa Aiman berjumpa dengan pakar kanak-kanak. Setiap minggu ye. Dan selalunya lebih daripada sekali kami akan

Sambutan hari lahir ke 5 yang istimewa buat Syamimi

Hari ini, tanggal 11 Ogos, 5 tahun lalu…. lahirlah puteri kesayangan kami yang pertama… Dia dinamakan Nur Hafizah Syamimi.       Syamimi merupakan seorang anak yang sangat baik…mendengar cakap… rajin dan suka membantu ibu dan abahnya melakukan kerja…   Nama Syamimi diambil sempena saya membaca satu kisah berkenaan seorang gadis yang bernama Syamimi. Maksud