Shaklee Skudai Archive

Kenapa Kita Perlu Pakai Sunblock Dan Sunscreen

Korang pernah tengok orang putih ke chinese ke kalau nak mandi mahupon nak expose pada matahari dia ada pakai macam lotion kat badan. Sapu sapu seluruh badan kat anak beranak dia. Kita yang muslim ni kan biasanya bertudung. Hanya pakai kat tangan dan muka la. Tu kalau pakai. Ada juga yang tak pakai langsung. Perlu

Harga Set Youth Shaklee

Harga Youth Complex dah keluar. Bersedia untuk buat disunting orang mulai 1 Mac 2018. Kan dah mula gaji. Haa boleh reserve awal awal pembayaran. Masuk je 1 Mac terus order.     Terdapat 2 set Youth.   1. Intensive treatment and repair set. Set ni adalah set lengkap. Kiranya semua 6 produk ada dalam ni.

2 Zikir Yang Buat Allah Lebih Mudah Bagi Rezeki

Saya kongsikan rakaman youtube dari perkongsian Ustaz Ebit Lew mengenai zikir yang kita boleh amalkan setiap hari. 2 zikir ini adalah seperti di bawah:   Subhanallah Wabihamdihi, Subhanallahil ‘azim 100 kali pagi Istighfar 100 kali pagi   Ni sebab Allah ampunkan dosa kita walau dosa kita banyak seluas lautan bila kita amalkan 100 kali setiap

Cara Keputihan Hilang Dengan Cepat

Hari ni saya nak kongsikan mengenai satu kisah benar.   Puan Khairun hubungi saya 8 hari lepas. Beliau alami masalah gatal yang amat pada bahagian sulit akibat keputihan.   Banyak pula tu.   Puan Khairun hamil 3 bulan. Mesti ramai dah tahu kan ni.   Jika berlaku keputihan di kala hamil, ia boleh berlaku infeksi

Idea Lebih Banyak Bila Guna Omegaguard

Ada seorang kawan saya kongsikan pengalamannya dalam mengamalkan Omegaguard Shaklee tau.   Iaitu…   Ideanya mencurah-curah dengan sungguh banyak tau. Tak putus idea kiranya ­čśÇ     Best kan?   Sebab apa jadi camni?   Omegaguard ni ada kuantiti DHA dan EPA yang tinggi dan berkualiti. Kita sememangnya tahu, minyak ikan merupakan makanan otak.  

Akibat Vivix, Kaki Keluarkan Nanah Yang Bersarang

Saya kongsikan hari ni satu kisah dari teman saya.   Ni kisah customernya sendiri tau.   Kisah┬ábenar pesakit diabetis tahap potong kaki.   Customer ni repeat oder Vivix.   Bulan lepas dia beli sebotol. Harganya RM503. Masa ni dia nak cuba try test je Vivix ni, tak mau jadi ahli.   Bulan ni dia nak

Jika Keguguran, Salah Siapa?

Keguguran. Jangan salahkan diri sendiri.   Puncanya bukan sebab makan nenas. Puncanya bukan sebab rahim tak kuat. Bukan sebab mengangkat benda berat, dan bukan sebab mengalami tekanan hidup atau stress.   Ramai yang mengalaminya. Keguguran pada tiga bulan pertama memang kerap berlaku. Jika seratus wanita hamil, seramai 20 akan keguguran (20%), mungkin juga jumlah sebenar

Bermulanya Cycle Baru Shaklee 2017/18

Alhamdulillah. Baru sempat update status tengahari ni.   Almaklumlah. Hari ni dating date. Hari shopping semalaya untuk encik suami. Giliran Kak Zeq yang tunggu dia shopping pilih baju dan cuba baju hari ni. Mudah dan ringkas. Sejam dah cukup untuk dia. 2 jam tu termasuk menerewang ke tempat lain. Hehe. Best! Shopping waktu orang kerja

15 Tahun Kunyah Lecithin ~ Tak Muak Ke?

Saya nak kongsikan kisah salah seorang saya dalam mentor Shaklee ni berkenaan kisahnya yang 15 tahun kunyah lecithin. Bukan telan awak, kunyah! Bila macam ni kan…saya teringat tektik saya pada anak-anak. Saya suruh diorang kunyah lecithin tu. Hahaha. Alamak tersama lah pulak dengan Kak N. Anak saya buat muka tau mula-mula tu. Sebab lecithin ni

Ambil Makanan Tinggi Resveratrol Tidak Bermakna Jauh Dari Penyakit

Wow! Topik ini sungguh best tau. Kerana ramai orang cakap pasal resveratrol ni boleh bantu jauh dari penyakit. Malah tidak membantu kesihatan pon. Ok, baca lagi di bawah ni ye.   Apa Itu Resveratrol?   Resveratrol adalah stilbenoid, sejenis fenol semulajadi, dan phytoalexin yang dihasilkan oleh beberapa┬átumbuhan sebagai tindak balas kepada kecederaan atau apabila kilang