Shaklee Paka Archive

Apa Pilihan Kita? Tua Dengan Sakit atau Tua Dengan Sihat?

Ramai orang sangkakan yang dia tidak boleh mengubah apa-apa apabila usia semakin meningkat. Ramai yang merasakan yang dia hanya perlu ikut flow dengan haya melihat dengan hati yang sayu dan cuba redha. Ramai yang sangkakan apabila tua sudah tentu diri akan dikunjungi penyakit kronik dan akhirnya menutup tirai usia dengan penyakit itu bersama.   Sebenarnya

Jaga Makan Namun Tetap Juga Sakit Kritikal~Kenapa?

Pernah terfikirkah kita mengenai hal ini? Kenapa tetap ada yang sakit kritikal juga walau seseorang tu makan buah, sayur dan makanan-makanan yang sihat?   “Dah nak buat macamana, dah dia punya bahagian lah tu”   Itu saya tahu. Jika Allah kata yang Allah akan berikan seseorang penyakit, dan ajal sekalipon. Tidak dapat siapa yang menghalangnya.

15 Tahun Kunyah Lecithin ~ Tak Muak Ke?

Saya nak kongsikan kisah salah seorang saya dalam mentor Shaklee ni berkenaan kisahnya yang 15 tahun kunyah lecithin. Bukan telan awak, kunyah! Bila macam ni kan…saya teringat tektik saya pada anak-anak. Saya suruh diorang kunyah lecithin tu. Hahaha. Alamak tersama lah pulak dengan Kak N. Anak saya buat muka tau mula-mula tu. Sebab lecithin ni

Bagaimana Shaklee Membantu Dalam Kesihatan Kita?

Sepanjang lebih dari 5 tahun saya bersama Shaklee, tidak pernah walau seorang pon yang mengatakan, “Ira, kau ambil Shaklee ni, esok konfem cantik” “Ira. kau ambil Shaklee ni, esok konfem kau banyak susu”   Saya bersyukur kerana saya dikurniakan pengedar Shaklee yang kini adalah mak Shaklee saya yang tidak pernah memberikan harapan yang melambung tinggi

Ambil Makanan Tinggi Resveratrol Tidak Bermakna Jauh Dari Penyakit

Wow! Topik ini sungguh best tau. Kerana ramai orang cakap pasal resveratrol ni boleh bantu jauh dari penyakit. Malah tidak membantu kesihatan pon. Ok, baca lagi di bawah ni ye.   Apa Itu Resveratrol?   Resveratrol adalah stilbenoid, sejenis fenol semulajadi, dan phytoalexin yang dihasilkan oleh beberapa tumbuhan sebagai tindak balas kepada kecederaan atau apabila kilang

21 Kelebihan Kami Sebagai Mentor Bisnes Shaklee Berstrategi

Hari ini saya mahu mengajak mereka yang sedang mencari-cari bisnes untuk dijadikan sebagai pendapatan sampingan untuk sertai kami dalam bisnes ini secara sungguh-sungguh. :). Kalau nak jadi ahli Shaklee untuk makan saja-saja pon, mentor Shaklee sangat memainkan peranan penting tau kerana sudah tentu kita mahu dapat tempias kehebatannya tu kan.   Ni kami nak pecahkan

Kurobe Alphine Route, Jepun. Kami Datangg!!!

Subnallah!! Adrenalin rush memuncak bila tengok gambar-gambar ni! Kami akan ke sini Mei 2017 nanti! Kurobe Alphine Route, Jepun. Bersama Shaklee untuk trip kali ke 7 bersama Shaklee sepanjang 6 tahun berbisnes Shaklee. Gambar ni serius buat Kak Zeq takleh tidur malam! I really love snow. Even tak pernah pegang. Even tak pernah sentuh. Even

Terapung Di Laut Mati ~ Betol Atau Gimik Je?

Alhamdulillah, berkesempatan kami menjejakkan kaki ke Laut Mati yang glamor diperkatakan sejak dulu lagi. Kami menginap di Hotel Movenpick, Dead Sea, Jordan. Satu malam harga bilik hotel ni adalah lebih dari RM1000. Mak ai harga! Mau pengsan. Heheh.   Apabila kami tiba di kawasan Dead Sea, apa yang kami lihat adalah banyak hotel yang berselerak

Cara Bantu Untuk Hilangkan Resdung Kanak-kanak

Dalam hujan renyai-renyai, saya hantar kiriman cinta ke sini tadi😀. (Siapa yang berada di area ini, mahupon lalu jalan sini namun tertinggal suplimen ke…haa boleh kontek saya heheh😀😘)     Kak Ayu ni kastemer saya dari tahun lepas lagi. Kami berkenalan melalui alam maya iaitu blog zahirahhafizan.com. Namun bila bertemu, kami umpama geng rapat yang

Feedback customer mengenai servis Zahirahhafizan.com

Rasa nak terobang tinggi jauh ke angkasa. Seronok tak terkata rasa di hati. Senyum simpul macam pwincess dah ni lagaknya bila dapat wasap cinta sebegini. Ececece. Hover kan😀. Tapi memang itu lah perasaan Kak Zeq waktu ini. Berbunga-bunga setaman tulip. Hehe😍     Kisah istimewanya begini… Kakak ni merupakan salah seorang kastemer yang asyik suka