Motivasi Archive

Realiti Kehidupan Yang Perlu Kita Fahami

Hidup bukan sebuah perjalanan lurus dan mudah untuk kita lalui tanpa rintangan. Ia adalah sebuah perjalanan di laluan bersimpang siur, yang perlu kita cari arah sendiri. Kita sesat, kita keliru. Dan sering kali, kita menemui jalan buntu. Namun selalu, seandainya kita percaya, pintu akan terbuka untuk kita lalui. Mungkin itu bukan pintu yang kita fikirkan,

Berani Untuk Mencuba

Jangan takut gagal.  Kerana dari kegagalan itu lah kita akan belajar sesuatu.   Berani untuk mencuba. Kerana dari situlah kita sebenarnya dapat merasai yang kita sebenarnya boleh lakukan lebih daripada sesuatu yang kita sangka itu saja kebolehan kita.     Berani melakukan sesuatu yang baru kerana jika kita mengubah cara kita dalam melakukan sesuatu…mungkin kita

Bangkit Semula Selepas Jatuh Tersungkur

Saya kongsikan kepada anda hari ini berkenaan kisah inspirasi seorang teman di facebook. Saya ambil dari wallnya. Dan semadikan di blog zahirahhafizan.com untuk sama-sama menjadi inspirasi buat kita semua. Di sini kisahnya bermula…       3 Perkara Saya Buat Untuk Bangkit Semula. Ada yang sudah merasai zaman kejatuhan,ada juga yang masih struggle tak kurang

Kehidupan ini sungguh unik! Ujian itu tanda sayangnya Allah kepada kita

Assalamualaikum dan selamat pagi buat semua pembaca blog zahirahhafizan.com. Saya mendoakan anda sentiasa dalam rahmat Allah tiap saat.   Pagi ni, topik kita santai je. Sejauh mana kita faham bahawa segala yang kita rancangkan ini..semestinya memang dalam skop kuasa Allah Taala. Ye, kita memang boleh merancang segala-galanya, namun kita jangan lupa. Allah sebaik-baik perancang. Dan

4 perkara istimewa di Kem Remaja Unggul

Alhamdulillah, program Kem Remaja Unggul atau Kem Khalifah Junior selesai berlangsung berlangsung di Surau Rantau Petronas, Kerteh, Terengganu pada 19 hingga 20 Disember yang lepas.     Syukur pada Allah kehadiran peserta melebihi jangkaan iaitu seramai 65 orang walaupon jangkaan awal hanya 50 orang.   Kerjasama yang erat dengan Badan Kebajikan Islam Petronas, NGO Come

Master Coordinators Celebration Maria Firdaus memang luar biasa hebat!

Alhamdulillah, selesai sudah majlis gilang gemilang Masters Maria Firdaus. Mereka miliki aura yang cukup hebat! Banyak sangat ilmu baru yang diperolehi daripada Masters Celebration kali ni. Gembira tak terkata saya apabila cicit saya dalam Shaklee dah selesai majlis mereka.   Sebelum majlis bermula, saya ambil peluang bergambar dengan “pengantin perempuan” terlebih dahulu. Sebab nanti tak

Klinik keusahawanan dan pelaburan DAO Siri Pertama

Alhamdulillah, sempat saya menulis pagi ini. Saya nak kongsikan dengan anda yang membaca blog zahirahhafizan.com input yang saya dapat daripada kelas klinik keusahawanan dan pelaburan Dr Azizan Osman semalam. Jujur saya katakan, ini adalah kali pertama saya hadir. Banyak kali mencuba, mungkin bukan rezeki saya sebelum ni. Kesiann saya kan..hehe. Tapi alhamdulillah, hadir sudah rezeki