Enjoy The Gift From Allah Archive

Tips Bina Fikiran Positif

Bila kita stress. Ada kalanya kita akan diselubungi oleh sikap negatif. Ye kan? Dan selalunya susahnya kita nak jadi positif balik.   Jadi camne kita nak usaha untuk kembali berfikiran positif ye?     Hari ni saya kongsikan tips dengan korang tau.     Andai kita berada dalam satu keadaan, dan kita rasa kita makin

2 Zikir Yang Buat Allah Lebih Mudah Bagi Rezeki

Saya kongsikan rakaman youtube dari perkongsian Ustaz Ebit Lew mengenai zikir yang kita boleh amalkan setiap hari. 2 zikir ini adalah seperti di bawah:   Subhanallah Wabihamdihi, Subhanallahil ‘azim 100 kali pagi Istighfar 100 kali pagi   Ni sebab Allah ampunkan dosa kita walau dosa kita banyak seluas lautan bila kita amalkan 100 kali setiap

Bercuti Dengan Budget RM600 Untuk 3 Hari 2 Malam

Alhamdulillah. Dah habis dah percutian kami sempena cuti tahun baru cina. Anak anak kami cuti awal sebab diorang bersekolah cina kan. Jadi seawal mungkin kami pergi jalan jalan bagi elakkan jem, hotel penuh dan padat dengan orang. Boleh lah kongker hotel tu secara privacy. Heheh.   Ke Mana Kami Pergi Jalan Jalan?   Kami tak

Selamat Hari Bapa, Abah

Sejak kenal dia, saya tak pernah pandang orang lain dah. Hehe. Amboi ayat.   Eh, betol. Walau orang lain handsome dari dia pon, saya nampak dia je.   Sebab saya tahu saya perlu jujur dalam berumahtangga.   Walau dia bukan seorang yang tiap waktu duk sebut “I love you” kat saya, namun saya tau dia

Berpada- pada Dalam Meminta Diskaun

Terima kasih kepada pengunjung zahirahhafizan.com yang tidak putus putus lawati blog ini tau.   Saya sangat hargainya 😀   Hari ni saya nak kongsi pasal adab kita dalam meminta diskaun. Berpada-pada lah, jangan lah melampau-lampau.   Zaman sekarang ni, majoriti kita berniaga. Macam- macam bisnes kan.   Tak kisahlah jenis apa pun bisnes, besar atau

Jalan Cepat Untuk Kaya

Saya tahu, setiap orang pasti rasa nak kaya. Itu impian kita semua.   Cuma, cukup ke hanya berimpian ye?   Ni saya kongsikan dari teman saya.   Korang sekarang ni duk pada tahap mana?   Nak tau jawapan, korang tengok kedudukan kewangan sekarang.   Kalau nak hulur elaun bulanan kat mak ayah di kampung pun

Berterima Kasih Pada Setiap Orang Yang Berbudi

Saya  sekarang ni berjalan dah macam wartawan bergerak.   Mata mudah tangkap dan cepat melihat hikmah di sebalik yang tersirat.   Tengok orang tebar dan buat roti canai.   Boleh nampak bukan mudah seorang ayah mencari rezeki untuk anaknya. Berdiri sepanjang pagi hingga ke tengahari.   Entah sejak jam berapa. Berpanas dengan bahang api untuk