Detoks Untuk Orang Gemuk Je Ke?

Ramai yang tanya. Apa itu detoks. Sebab asyik dengar Kak Ira sebut pasal detoks ni. Apa ke benda detoks ni kan.

Detoks ni adalah proses buang toksin dari badan. Toksin? Camne dia leh masuk badan pulak haaa.

Toksin ni sebenarnya boleh masuk badan kita dari macam macam benda.

Kita pegang je, dia masuk. Kita sembur je, dia masuk. Kita bau je dia masuk. Haa seram kan. Dah macam makhluk halus.

Ye, toksin ni memang makhluk halus. Haluussss sampai kita tak nampak. Dia ganggu badan kita jadi lintang pukang.

Uishk korang ni. Bukan makhluk halus jin dan syaitan tu. Tapi makhluk halus lain. Hehe.

Ok meh Kak Ira gitau contoh toksin ye.

Kita nak gi keje kan selalu mandi pakai sabun. Bila ada bahan terlarang dalam sabun dan syampu tu macam paraben, haaa masuklah dia dalam badan kita. Ia masuk melalui kulit.

Alamak, dah berapa banyak masuk ni haaa. Mandi pulak 2 ke 3 kali sehari. Badan bau wangi. Tapi toksin masuk. Aiyak! 😂

Lagi? Camne toksin boleh masuk badan kita?

Ada pernah terbau asap kereta? Aisey girl. Kita nak masuk keta kita pun ada kita isap asap kereta kita kan. Tak tunggu kereta orang.

Dah bape kali kuar masuk keta ni. Belum lagi tertinggal barang dalam rumah kan. Kuar masuk rumah. Duk bau asap kereta kita tu. Dalam udara lagi bahaya. Bukan kita nampak pun kan. Haa toksin masuk tu ikut paru paru 😆.

Lagi?

Haa tu. Pencuci pinggan, kloroks, pencuci tandas kita tu. Masuk dalam dua cara. Dengan kita bau wanginyaaaaa sabun basuh baju tu. Dan yang kita sentuh. Nak cuci mana de tak sentuh kan. Haa masuklah toksin tu.

Lagi?

Kita nak gi keje. Pakai make up. Pakai jugak perfume. Hmm. Masuk gak tu toksin melalui kulit dan paru paru bila kita bau wanginyaaa perfume ni. Ingat saja saja?

Dan macam macam lagi cara toksin boleh masuk ke dalam badan kita.

Ada kajian dibuat tau. Seorang wanita bersiap nak gi kerja dia gunakan lebih dari 200 toksin pagi pagi tu.

Dan semua toksin tu masuk dalam badan. Haa nampak? Kita memang tak dapat nak kawal pun badan kita sepenuhnya dari toksin.

Apa yang kita boleh buat adalah kawal toksin tu dari masuk ke badan kita. Dan kita buang toksin yang dah masuk tu.

Tulah sebab kami di Jom Detox program sangat sangat tekankan hal ni.

Detoks bukan untuk orang gemuk je. Tapi untuk orang kurus jugak. Untuk semua orang tau.

Sebab semua orang terlibat dalam penghasilan toksin dari alam sekeliling dan juga pemakanan.

Dari gemuk jadi kurus tu hanya bonus. Bukan perkara utama.

Tapi sebab ia terpampang nampak jelas di mata, jadi memang takleh lari dari fokus yang tu.

Namun hakikatnya, detoks ni untuk semua orang. Bukan untuk orang berbadan besar je.

Untung sape yang berbadan besar. Sebab dia lebih cepat sedar diri dia kena detoks disebabkan saiz badan dia.

Sebab tu kebanyakan yang join program Jom Detox kami adalah orang yang terlebih berat.

Orang yang kurus ni selalu pandang remeh je bab detoks ni sebab dia dah kurus. Sayang tau. Sebab toksin boleh buat badan kita ada penyakit.

Sape kata orang kurus takde penyakit 3 serangkai terutamanya kolestrol tinggi yang lead pada darah tinggi?

Sebab tu kata. Untung orang yang terlebih berat sebab buat dia alert dah dengan kesihatan dia.

Yang kurus ramai tak alert. Rasa sihat. Tak cek darah, tak buat check up keseluruhan. Akhirnya ada penyakit macam macam sebab rasa selama ni sihat je.

Jadi, jom. Kita mula ubah sebelum terlambat. Jom Detoks program ni seminggu je ikut mealplan betul betul. Bukan 24 jam selamanya tau.

Nak join Jom Detox roger Kak Ira ok.

Kak Ira,

013-9422527

Http://iralat.wasap.my

JomDetox

LetsDetoxLAT

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge