Bagaimana Shortcut Cantik Luar Dan Dalam Dengan Shaklee?

Seperti yang dijanjikan, ni saya kongsikan dengan anda semua tentang nutrisi untuk kekal muda dan berseri.

 

Nutrisi Untuk Kekal Muda Dan Berseri

 

Rahsia untuk kulit yang sihat dan muda adalah dari dalam. Jadi janganlah tempek-tempek nampak flowless dekat luar kan tapi bila dah buang mekap malam-malam nanti, husband yang terkejut. Mau pitam camtu. Umpama kita bersandiwara je. Jadi pastikan kita ambil nutrien yang tepat dan betol dalam mengekalkan kecantikan kita walau tanpa make up ye. Ni saya kongsikan  nutrien-nutrien yang penting dan asas untuk yang sihat. Bila dah sihat, cantik tu akan datang dengan sendirinya.

 

 

Nutrisi untuk kekal muda dan berseri

Nutrisi untuk kekal muda dan berseri

 

Rahsia untuk kulit yang muda kita perlukan sel kulit yang baru. Jadi untuk bina sel kulit yang baru kita perlukan bahan-bahan yang asas contohnya protin. Kita perlukan protin untuk bina sel kulit yang baru dan pada yang sama kulit kita perlukan losyen maknanya pelembap dan pelembap ini anda boleh dapatkan dari GLA sejenis lemak omega 6 dan GLA ini boleh memberi kelembapan kulit serta kurangkan tanda-tanda keradangan dan kulit kering.

 

Kiranya dengan amalkan protin dan omega 6 ni bantu dalam bina sel baru beserta melembapkan kulit. Ok set. ūüôā

 

Seterusnya untuk keanjalan pula kita perlukan kolagen yang dapat membantu untuk membina balik kolagen yang hilang di bahagian demis dan pada masa yang sama memberikan kulit kita lembut dan sekaligus mengembalikan keanjalan kulit kita. Kita perlukan vitamin c untuk melindungi kulit kita daripada kerosakan uv dan vitamin c boleh menyokong penghasilan kolagen.  Akhirnya untuk menghasilkan sel  kulit yang baru kita perlukan bahan atau tenaga sebabnya sel kulit kita ni kan hidup.Macam kita lah. Kalau takde tenaga, camne nak buat keje kan. Sel kulit kita perlukan tenaga supaya ia boleh hasilkan sesuatu yang baru. Jadi tenaga ini boleh kita dapatkan daripada nutrien seperti  coenzyme Q10.

 

Jadi ni senarai nutrien yang sel kulit kita perlukan untuk aktiviti di atas bagi tujuan mencantikkan kulit kita dari dalam.

 

  1. Protin
  2. Omega 6
  3. Kolagen
  4. Vitamin C
  5. CoQ10

 

Ni tips bonus. Kalau kita nak kulit yang cerah  serta kulit yang anjal nutrien-nutrien yang diperlukan adalah kolagen dan juga vitamin c. Kenapa? Sekarang saya akan tunjukdan kongsikan.

 

Kuasa 2-C

Kuasa 2-C

 

Gabungan vitamin c dan kolagen kita panggil kuasa 2c. Bagaimana nutrient-nutrien ini bekerjasama untuk memberikan kulit yang cerah dan tegang.

 

Faktor-faktor seperti penuaan, pencemaran, sinaran uv  dan juga radikal bebas akan menyebabkan kolagen di bahagian demis tu semakin kurang. Jadi bila kita tambah dengan kolagen dengan pengambilan Shaklee collagen powder ni ia boleh meningkatkan simpanan kolagen kita yang dipanggil collagen stor house in your body. Bila dalam badan kita dah ada banyak kolagen dan pada masa yang sama ambil juga vitamin C, ia akan bantu menambahkan pembentukan vitamin c dalam badan yang memberikan fungsi antioksidan dan juga perlindungan uv. Jadi kombinasi 2C ini boleh membantu untuk merangsang penghasilan kolagen.

 

Kuasa 2-C

Kuasa 2-C

 

Jadi untuk cantik dari dalam dan luar kita perlukan kuasa 2C  yang paling asas iaitu kolagen dan vitamin c. Pada masa yang sama bila kita guna Youth, nutrien dan bahan yang ada dalam Youth ini dia boleh aktifkan dan juga memulakan regenarasi kolagen. Umpama macam suis la. Bila kita pakai Youth Complex, bahan yang ada dalam Youth ini boleh aktifkan suis kilang kolagen. Hasilnya kulit kita semakin cantik. Marveles sangat kan!

 

Kulit Anjal Lembap

Kulit Anjal Lembap

Kesan daripada itu, kita akan dapat kesan yang hebat seperti keanjalan kulit yang semakin bagus. kulit semakin licin dan lembut. Nyamuk nak parking pun susah ye. Hehe. Kulit kita juga akan semakin lembap dan kurangnya kedutan yang kelihatan.

 

Apa Pilihan Vitamin C Kita Ada?

 

Jom kita korek apa keistimewaan produk Shaklee kita ada. Kita mulakan dengan sustained release vitamin c dulu.  Sustained Release Vitamin C adalah produk semulajadi dari ekstrak jagung. Korang nak tau ke kenapa Shaklee pilih jagung? Sebenarnya kan Shaklee pilih jagung ni disebabkan sensitiviti jagung ni tak tinggi berbanding dengan produk yang berasaskan lemon dan oren. Sebab tu lah mereka yang miliki perut sensitif pon sesuai ambik Vitamin C ni. Sebab ia berasaskan jagung. Syok kan? Kan ada orang gastrik tak boleh ambil Vitamin C. Namun disebabkan oleh vitamin C Shaklee ni berasaskan jagung, ia tidak buat perut rasa sakit.

 

Sustained Release Vitamin C Plus

Sustained Release Vitamin C Plus

 

Seterusnya vitamin C Shaklee mempunyai sistem pelepasan yang berperingkat  dan ini boleh membantu untuk melepaskan 500 mg of vitamin dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin c  dan juga untuk kurangkan pembaziran . Ia diperkayakan dengan 120 mg bioflavonoid citrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin   c dan berkerjasama dengan vitamin c melindungi vitamin c daripada proses pengoksidaan dan ini  boleh membantu meningkatkan keberkesanan vitamin c lagi. Wow sangat rasa! Sekarang jugak saya gi telan Vitamin C. Hehe

 

Apa Pilihan Kolagen Yang Shaklee Sediakan?

 

Seterusnya kita lihat pula Shaklee collagen powder. Setiap sachet Shaklee collagen powder yang kita amalkan ni, kita boleh dapatkan 4000 kolagen dari sisik ikan merah. Shaklee collagen ini bukan sahaja collagen tau. Ia ditambah dengan 7 jenis ramuan yang utama termasuklah esktrak camellia japonica, pfaffia, kerang-kerangan ,laktobasilus asidofilus, vitamin C, vitamin B2 dan juga vitamin B6. Ini bermakna ia boleh meningkatkan keanjalan kulit kita, memberikan kelembapan kepada kulit kita dan pada masa yang sama memberikan perlindungan pada kulit.

 

Collagen Powder

Collagen Powder

 

Selain itu, berat molekul kolagen ni sangat rendah iaitu 1000 dalton sahaja. Jika dibandingkan dengan produk kolagen di pasaran ni kan. Selalunya saiznya sangat besar iaitu 300 ribu dalton . Ini bermakna ia sangat susah diserap oleh badan kita. Membazir dan lama untuk memberi kesan. Shaklee kolagen yang bersaiz molekul  1000 dalton sangat senang diserap dan kita akan namapak kesan seawal 2 bulan saja. Pengambilan kolagen sangat selesa dan mudah sebab ia boleh diambil dengan segera pada bila-bila masa walaupun kita sedang travel.

 

Kita akan nampak kesan yang lebih bagus bila kita gabungkan 2C ini dengan Youth product secara luaran pula. Kiranya bergabung luar dan dalam untuk memastikan kita sihat dan jelita.

 

Apa Tu Produk Youth?

 

Selain nutrien, kita juga perlukan penjagaan kulit dari luaran iaitu skincare. Bukannya bila kita makan nutrien setiap hari namun kita tak cuci muka satu minggu. Erkkkk. Jadi sekarang apakah penyelesaian untuk mengatasi tanda-tanda penuaan contohnya kedutan,pigmentasi .

 

Penjagaan kulit untuk kekal muda dan berseri

Penjagaan kulit untuk kekal muda dan berseri

 

Kunci kepada kulit yang sihat dan muda adalah Youth tapi adakah bukti yang boleh menunjukkan keberkesanan Youth Shaklee ini?.

 

Indeks usia kulit

Indeks usia kulit

 

Di Shaklee kita boleh menunjukkan keberkesanan Youth dengan menunjukkan kajian klinikal.  Kami mengukur keberkesanan Youth dengan indeks usia kulit. Indeks usia kulit ini dibangunkan secara klinikal oleh pakar-pakar kulit bertaraf antarabangsa di mana indeks ini boleh mengukur kehadiran tanda-tanda  utama penuaan termasuklah 3 jenis kedutan kulit termasuklah saiz pori, tona kulit, keanjalan, tekstur kulit, pigmentasi, seri kulit dan kekenduran. Untuk pengetahuan anda, Shaklee adalah syarikat pertama dalam pasaran ini yang menentukan keberkesanan produk yang berasaskan fakta untuk mengukur kesan selepas pengunaan Youth.

 

Youth

Youth

 

Soalan boleh tak saya nampak kesan dalam masa 1 bulan selepas penggunaan Youth ni?

 

Jawapannnya ye! Sebab berdasarkan kajian klinikal Shaklee, 100% wanita telah dibuktikan secara klinikal di mana mereka memiliki kulit yang kelihatan lebih muda  selepas pengunaan Youth selama 1 bulan. Wow sangat tau!

 

Youth

Youth

 

Sebelum mula menggunakan Youth, mereka menjalankan analisis terhadap kulit mereka untuk mengukur  indeks umur kulit. Contohnya sebelum guna Youth berapa umur kulit mereka berdasarkan indeks umur kulit dan selepas 3 bulan pengunaan  Youth  ni hampir 70%  iaitu 2/3 wanita telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad yang lebih muda 10 tahun. Ni kajian dijalankan pada 100 orang wanita.

 

Apakah Bahan Yang Ada Dalam Youth Complex?

 

Youth Complex

Youth Complex

 

Apakah bahan-bahan utama Shaklee Youth ini yang boleh memberikan keberkesanan yang bagus yang saya kongsikan tadi?

 

Youth Complex mempunyai 5 jenis bahan utama termasuklah lotus Japonica Extract . Lotus Japonica Extract ini  boleh membantu  dalam penghasilan kolagen dan elastin di permukaan demis.

 

Seterusnya apple cells extract dan juga gentle vitamin A. Epal yang kita guna ni bukan epal yang biasa tau. Namun epal ini adalah sejenis swiss apple di mana apple ini boleh tahan selama  4 ke 6 bulan sebelum rosak. Jadi saintis kaji epal ini dan mendapati bahawa sebenarnya epal ini mempunyai sejenis stem sel. Stem sel ini secara tidak langsung akan menghasilkan sel epal yang baru untuk menggantikan sel epal yang lama. Swiss apple jadi famous sekarang di antara skincare. Jadi bila kita gunakan Youth Complex dengan apple cell extract ini ia boleh mempercepatkan pembaharuan sel kulit kita tau.

 

Dan seterusnya Schisandra Chinensis Fruit Extract. Ini adalah herba yang secara tradisionalnya digunakan di negara-negara asian contohnya Korea, Jepun dan China. Negara-negara ni sukakan herba ni sebab herba herba ini boleh untuk “cooling effect” kepada kulit kita. Pada masa yang sama membantu menyokong stuktur kulit yang¬† muda.

 

Bagi sesiapa yang pakai Enfulsel sebelum Youth ini, untuk pengetahuan anda Youth Complex mempunyai vital repair plus daripada enfulsel juga. Jadi bila Shaklee cipta Youth Skincare ini, kita juga guna juga apa saja yang bagus dalam Enfulsel iaitu vital repair plus. Vital repair plus ini mempunyai nutrien-nutrien seperti vitamin A, B, C, E, beta glucan, grape seed extract dan superoxide dismutase. Kombinasi nutrient di sini adalah untuk membantu meneutralkan radikal bebas daripada menyerang kulit kita. Akhir sekali muscadine grape. Alah, yang kita panggil anggur muscadine ni la. Polifenol dalam muscadine grape boleh membantu untuk melindungi DNA sel dalam badan kita bila kita gunakannya pada kulit kita. Ini maknanya ia boleh melindungi sel kulit muka kita sampai ke DNA.

 

Apa Itu Kulit? Apa Yang Ada Pada Kulit?

 

Secara asasnya kulit adalah organ yang paling besar dalam badan kita. Jadi bila kita dah ada tanda-tanda penuaan, memang ia sangat-sangat ketara sebab kulit kita adalah organ yang paling besar.

 

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

 

Apa Ada Pada Lapisan Pertama (Epidermis) Kulit Kita?

 

Jom kita lihat lapisan pertama pada kulit iaitu outer layer (lapisan luaran). Outer layer ni kita panggil epidermis. Epidermis ni berfungsi sebagai lapisan pelindung  kulit kita.  Anda boleh nampak di bahagisn warna ungu tu.

 

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

 

Saya buat satu circle di bahagian epidermis di bahagian bawah epidermis kerana lapisan ini adalah lapisan di mana stem sel kulit kulit kita tinggal. Stem sel kulit ini berfungsi untuk menghasilkan sel kulit yang baru. Jadi bila sel kulit yang baru naik ke atas permukaan kulit kita, ia akan gantikan sel kulit kita yang mati. Sel-sel kulit yang mati ni akan tanggal bila kita mandi, scrub dan gosok badan kita.

 

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

 

Namun sekarang masalahnya kulit yang muda ambil masa yang pendek untuk menghasilkan sel kulit yang baru tetapi untuk kulit yang semakin tua ni pembaharuan stem sel ini semakin lambat iaitu dari 14 hari menjadi 56 hari. Akibatnya kita boleh perasan parut-parut jerawat dulu 2 minggu dah hilang namun kini ia ambil masa 2 ke 3 bulan masih ada sebab stem sel tu semakin sikit yang berfungsi.

 

Shaklee Apple Stem Cell Extract

Shaklee Apple Stem Cell Extract

 

Jadi untuk kembalikan fungsi stem sel ke kadar yang lebih muda kita tambah dengan Shaklee apple stem cell extract sebab stem sel ini boleh mempercepatkan pembaharuan kulit dengan kadar yang lebih cepat.

 

Kajian Makmal Ekstrak Epal Shaklee

 

Jom kita godek kajian makmal ekstrak epal Shaklee ni.

 

Kajian makmal ekstrak epal shaklee

Kajian makmal ekstrak epal shaklee

 

Sebelum kita jalankan kajian ni, kita kaji dulu stem sel kulit yang muda sebagai langkah pertama. Untuk kulit yang muda, stem selnya berfungsi macam mana? Itu yang Shaklee kaji. Mengikut kajian tu, apabila kulit itu bina sel baru dalam masa 14 ke 28 hari, ia menunjukkan kulit itu masih sihat dan stem sel kulit itu berfungsi sepenuhnya dengan baik.

 

Untuk langkah kedua, apabila Shaklee buat kajian pada stem sel kulit yang tua atau lama, satu keputusan yang mengejutkan kita juga tau. Pada tempoh 14 ke 28 hari sebenarnya tak ada langsung sebarang pembaharuan sel berlaku. Patutlah parut parut jerawat tu semakin lambat nak hilang kan. Ini bermakna stem sel pada kulit yang berusia berfungsi dengan sangat lambat dah.

 

Langkah ketiga pula Shaklee ambil stem sel kulit yang lama yang dah alami penuaan dan ditambah dengan ekstrak epal dari Shaklee. Kita boleh nampak pembaharuan sel jadi semakin banyak dan yang penting sekali ia sangat cepat. Dan yang bestnya ia kembali ke kadar kulit yang muda dan keputusan macam stem sel kulit yang muda. Wow sangat!!!!

 

Jadi maknanya Shaklee youth ini tidak akan ada masalah untuk kulit yang berusia 50-an dan 60-an sebab ia boleh kembalikan fungsi stem sel kulit yang lama ke kadar kulit yang lebih muda.

 

 

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

 

Apa Ada Pada Lapisan Tengah Antara Lapisan Pertama Dan Kedua Kulit Kita?

 

Seterusnya, lapisan yang kedua selalunya demis dan epidermis tapi di antara lapisan demis dan epidemis ini ada satu lapisan lagi yang kita panggil demal-epidemal junction (DEJ). Ia adalah persimpangan dermal dan epidermal.  DEJ ni dia macam satu lapisan yang penuh dengan pintu. Jadi bila kita muda, pintu-pintu terbuka. Maknanya nutrien yang kita serap dari suplemen Shaklee mahupon pemakanan harian ini boleh masuk melalui saluran kecil dan lalu ke bahagian demis. Disebabkan pintu-pintu DEJ ini semua terbuka, jadi nutrien ni boleh masuk sampai ke epidermis. Jadi stem sel kita pun sihat. Namun bila kita semakin berusia, pintu-pintu DEJ ni dia tertutup. Dan banyaklah yang tertutup berbanding terbuka. Jadi nutrien nutrien tak banyak yang boleh lalu ke saluran epidermis. Malangnya sisa pembuangan dari epidermis pun tak boleh dibuang.  Akibatnya kulit kita banyak dengan tanda-tanda penuaan.

 

Kesian kan? Sebab tu lah masalah ni perlu kita atasi tau.

 

Schisandra Chinensis

Schisandra Chinensis

 

Jadi apa yang kita perlukan untuk meningkatkan kesihatan DEJ ini?

Jawapannya adalah nutrien dari Schisandra Chinensis sebab ia boleh membantu membekalkan lebih banyak nutrient dan juga tenaga kepada kulit kita. Yeeeehuuuuu!!!! Syok kan ada Youth ni. Ia bantu selesai masalah kita. Sebab bahan bahannya sangat superb!

 

Kajian Terhadap Schisandra Chinensis

Kajian Terhadap Schisandra Chinensis

 

Ini adalah kajian di mana Shaklee jalankan dengan menggunakan Schisandra chinensis.  Yang gambar di sebelah kiri ini adalah kawalan tanpa rawatan. Maknanya sel kulit sebelum kita tambahkan dengan Schisandra Chinensis dan anda boleh nampak yang warna merah tu adalah sel kulit dan warna hijau memang sikit je. Warna hijau itu adalah DEJ. Sebelum kita tambah dengan Schisandra chinensis ni, DEJ ni sikit saja. Ini bermakna penghantaran nutrien dan juga tenaga serta pembuangan sisa buangan tu sangat terhad. Akibatnya kulit kita tak sihat. Sebab nutrien yang dari dermis ni sangat terhad, akhirnya ia tak boleh sampai ke epidemis. Akhirnya kulit kita jadi kusam.

 

Ooooo baru tau kan. Dasyat betol nih.

 

Kajian Terhadap Schisandra Chinensis

Kajian Terhadap Schisandra Chinensis

 

Saya bagi gambar yang clear la, anda boleh nampak yang bahagian kiri warna merah tu sel kulit dan warna  hijau adalah DEJ . Anda boleh nampak yang sebelum tu DEJ kurang. Jadi belah kanan pula Shaklee tambah dengan Schisandra chinensis. Ia boleh membantu membina DEJ pula. Kita boleh nampak lepas tambah dengan Schisandra Chinensis, DEJ tu makin banyak. Jadi ini bermakna semua pintu dah boleh dibuka dan sisa-sisa buangan dapat dibuang dengan betol. Pada masa yang sama nutrient boleh sampai. Haaa boleh jelas?

 

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

 

Apa Ada Pada Lapisan Kedua Kulit Kita?

 

Seterusnya, kila lihat di bahagian dermis pula . Bahagian dermis ni adalah lapisan kedua. Ia bahagian untuk membekalkan asas dan stuktur sokongan kepada kulit kita sebab bahagian ini tinggi kolagen dan elastin. Bila kolagen dan elastin ni cukup, kulit kita anjal dan tegang.

 

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

KULIT ADALAH ORGAN YANG TERBESAR

 

Selepas umur 20 tahun,badan kita akan kehilangan kolagen sebanyak 1% setiap tahun dan penghasilan elastin tu semakin kurang. Akibatnya kita akan kehilangan ketebalan kulit sehingga 80%.  Bila kita sampai umur 40-an dan 50-an, kulit kita semakin nipis dan sensitif.

 

Lotus Extract

Lotus Extract

 

Jadi apa yang kita perlukan untuk bahagian dermis  ini? Kita perlukan Lotus Extract. Lotus Extract boleh aktifkan protin youth di kulit.  Protin youth memang ada dalam badan kita. Setiap orang ada protin youth tapi bila kita makin berusia, protin youth ni semakin berkurang dan saintis percaya protin youth ini dikaitkan dengan masalah penuaan otak dan jantung.

 

Bila kita kekurangan protin youth ini, risiko untuk menghidapi penyakit yang berkaitan dengan otak dan jantung tu semakin tinggi. Shaklee adalah syarikat yang pertama yang memberikan fokus pada protin youth kepada skincare sebab kulit kita ada juga protin youth. Tapi bila kita makin berusia protin youth ni semakin berkurang dan akibatnya kolagen dan elastin semakin berkurangan. Bila protin youth ini banyak, ia boleh memberikan signal kepada kulit kita. Bila kulit kita mendapat signal ini, ia boleh hasilkan lebih  banyak kolagen dan elastin.  Jadi ini adalah fungsi protin youth di bahagian kulit kita.

 

Kajian Makmal Ekstrak Lotus

 

Kajian makmal ekstrak lotus

Kajian makmal ekstrak lotus

 

Bila DEJ kita menua,kita pakai apa pon tak menjadi kan. Namun bila kita dah baikpulih DEJ kita ni, ia akan jadi lebih elok dan sihat seperti penerangan sebelum ni. Bila ditambah pula dengan ekstrak Lotus Japonica, ada kajian dari Shaklee yang menunjukkan sel kulit yang berumur 36 tahun, kolagen semakin banyak dan penghasilan elastin juga semakin meningkat.

 

Youth Complex

Youth Complex

 

Apa Lagi Kulit Kita Perlukan?

 

Apabila ditambahkah lagi dengan polifenol daripada anggur muscadine, sel kulit kita juga akan terlindung dan dibaiki DNA nya.  Vital Repair Plus adalah untuk stabilkan serta kurangkan serangan radikal bebas terhadap kulit.

 

Shaklee Youth  ni bukan sahaja mempunyai 5 jenis Youth complex yang miliki 5 jenis bahan aktif yang saya terangkan tadi. Namun ia juga miliki bahan botanikal aktif yang lain.

 

Saya akan terangkan pada anda dalam post seterusnya ye. Sebab kalau combine semua ia agak panjang.

 

Camne lepas baca ni? Rasa teruja nak cantik dan sihat dari dalam tanpa ketinggalan yang luaran? Dah makin teruja nak cuba Vitamin C, Kolagen dan Youth Complex?

 

 

 

Youth Product

Youth Product

 

Boleh hubungi nombor di bawah untuk sebarang pertanyaan lanjut ye. Termasuk order.

 

Salam sayang,

Masters Ira & Hafizan

013-9422527

http://iralat.wasap.my

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge