Monthly Archive:: November 2017

Bagaimana Antioksidan Kurangkan Radikal Bebas?

Banyak kajian menunjukkan, semakin banyak radikal bebas berkeliaran di dalam badan, semakin cepat sel badan kita mati. Manakala semakin tinggi paras antioksidan, jangkahayat kita akan meningkat.   Maksud kat sini, bila antioksidan tinggi dalam badan, ia menghalang dari tersebarnya radikal bebas dengan lebih cepat. Kiranya antioksidan ni sekat wujudnya radikal bebas baru dalam badan kita

Apakah Bahayanya Radikal Bebas?

Unit asas badan kita adalah sel. Dari sel tu lah akan terbentuknya tisu. Kemudian dari tisu tu akan terbentuk organ. Dari organ tu akan terbentuk sistem yang kemudiannya lengkaplah diri kita.     Bila sel sihat, satu organisma tu akan sihat. Ia bukan diri kita je camni. Binatang pon camtu. Maknanya, bila sel sihat, tisu

#ShakleeBABY – Produk Baru Khas buat Bayi dan anak kecil. Sesuai untuk kulit sensitif.

[IKLAN NOV 2017] #ShakleeBABY – Produk Baru Khas buat Bayi dan anak kecil. Sesuai untuk kulit sensitif. Wow! Ape produk die? Ha jom kita tengok. Produk die lebih 75% adalah dari bahan organik dan 99% dari bahan semulajadi. Sangat baik untuk bayi dan anak-anak kecil yang mengalami kulit sensitif seperti ekzema; Haaa…nak mengorder atau nak

12 Teknik Menjemput Rezeki

Andai ada rasa curiga dalam hati tentang diri kita sendiri. Senyumlah. Allah cipta kita dengan ciptaan terbaik. Allah tidak pernah curiga dengan kebolehan kita. Sebab tu Allah buat kita jadi manusia. Boleh je Allah buat kita ni jadi bukit. Lebih baik kan. Takde dosa kita buat. Takde ujian yang kita perlu hadapi. Tapi kenapa Allah

Dilema Ibu Anak 4

Bukan mudah tau travel dengan anak anak. Kalau sorang pon dah ada orang yang pening. Emosi tercabarrr. Ini kan pulak travel dengan 4 orang anak. Emosi kita akan lagi mudah digores gores kan. 2 pasang mata nak tengok 4 batang tubuh lincah. Mencabar jiwa sungguh. Lagi lagi macam anak anak Kak Ira yang fasa aktif