5 Sebab Kenapa Perlu Pilih ESP Shaklee

Alhamdulillah. Dah masuk bulan 10 dah. Aiyooo. Tinggal 2 bulan je lagi kita nak masuk tahun 2018 kan. Agak agak berapa banyak dah azam tahun 2017 kita capai?

 

Dalam Shaklee, bulan ni macam  bulan yang overwhelmed tau. Bombastikk sangat!

 

Sebab bulan ni adalah bulan penuh dengan cantikkk. Akibat ESP punya pasal lah ni.

 

ESP Shaklee Bantu tingkatkan kesuburan

ESP Shaklee Bantu tingkatkan kesuburan

 

Kenapa Badan Kita Perlukan Protin?

 

Badan kita perlukan protin untuk pertumbuhan dan tumbesaran. Macam contoh bayi. Susu ibu miliki protin yang tinggi. Kan bayi kerap sangat minum susu ibu. Dari situ, bayi akan cepat membesar. Protin merupakan sumber asas sel. Kiranya tanpa protin, sukar untuk seseorang tu membesar dengan sihat.

 

 

Bila Dah Besar, Kenapa Perlu Lagi Ambil Protin?

 

Tadi cakap untuk pertumbuhan dan tumbesaran perlu ambil protin. Tapi bila dah besar? Kena ambik protin untuk apa pulak?

 

Protin ni kan sumber asas kepada sel hidup dan organ tubuh kita. Seluruh badan kita ni kan, struktur asasnya adalah sel. Bila sel tu nak hidup dengan baik, ia perlukan protin. Kita hidup kan? Organ kita pon hidup kan? Benda hidup perlukan binaannya kan. Jadi protin ni tersangat penting untuk bantu sel kita ni sentiasa hidup dengan sihat.

 

Korang tau tak yang segala penyakit pada zaman moden ni kan sebenarnya disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang lemah dan kurang sihat.

 

 

Apa Keperluan Protin Untuk Kehidupan?

 

Protin ni kan sebenarnya diperlukan untuk menghasilkan hormon, enzim, antibodi dan neurotransmitter. 25% daripada tubuh badan kita ni berasal dari protin. Kiranya ia bukan calang calang keperluan tau protin ni. Malah, Dr Bruce Miller ada kata dalam bukunya yang kita ni adalah protin.

 

Organ apa pada tubuh kita terdiri dari protin? Ia adalah kuku, kulit, otot otot, dan juga rambut. Kalau kita perasan, bila protin kita tak cukup, kita akan alami masalah. Sel rambut bermasalah, sel kulit pon sama. Yang akhirnya badan kita menjadi lemah akibat dari sel-sel dalam badan kita ni lemah dan tak cukup makan.Macam orang kena catu makanan.

 

Jemput lihat video ni.

 

 

Apa Yang Istimewanya dan Bestnya ESP ni?

 

Korang tau tak yang ESP ni merupakan protin segera semulajadi yang pertama dicipta pada tahun 1961. Kiranya dah 56 tahun dah ESP ni wujud. Dia wujud dulu sebelum Kak Ira. Ni baya mak Kak Ira ni lebih kurang.

 

Selepas ESP dicipta, lebih banyak protin dari jenama lain dicipta. Jadi kenapa kita perlu pilih ESP berbanding jenama lain?

 

  1. ESP Menyediakan protin lengkap

 

Yang ni sebenarnya Kak Ira paling suka pada ESP. Sebab bila ambik ESP je, lengkap semua 9 jenis asid amino perlu yang badan kita perlukan. Ramai orang faham badan kita boleh hasilkan sendiri apa yang badan kita perlukan. Actually, badan kita perlukan nutrien dari luar. Sebab tu kita perlu pilih makanan yang selamat tau. Bukan hanya untuk kenyang semata-mata.

 

Asid Amino Perlu

Asid Amino Perlu

 

Setiap hidangan ESP ni kan, ia sediakan 14 gram protin berkualiti tinggi. Ia semulajadi. Rendah lemak. Laktosanya pon semulajadi. Dan yang paling best ialah ia tanpa kolestrol. Tiada jenama protin dari syarikat selain Sahklee yang sediakan 14gram protin dalam 1 hidangannya tau. Power kan. Alhamdulillah Allah temukan kita dengan ESP. Tak payah susah susah kita nak gi naik gunung ganang nak kasi cukup asid amino perlu dalam badan kita. Minum ESP saja. 

 

Kenapa kita perlukan laktosa semulajadi?

 

Korang pernah dengar perkataan gula? Haa laktosa ni gula la. Nama lain selain gula. Bila ESP menggunakan laktosa semulajadi, kiranya Shaklee menjamin yang ESP ni bukanlah dari sumber sintetik atau letakkan gula tambahan dalam ESP.

 

Memang kita perlukan gula dalam kehidupan seharian kita. Gula ni lah yang berikan kita tenaga. Datang dari karbohidrat. Bila ia nya semulajadi, ianya lebih selamat.

 

2. Gunakan Soya Dari Sumber Non GMO

 

Sekarang ni kan, bukan mudah nak dapatkan soya non GMO tau. Ada tak korang nampak kat kedai kicap yang non GMO? Haa tu antaranya. Kalau tak de tulis tu, macam ESP. Walau ia takde label, Shaklee tetap pilih soya non GMO dalam menghasilkan ESP ni. Ada sebab tertentu kenapa Shaklee tak letak non GMO kat label ESP. Shaklee nak dapatkan soya non GMO bukan mudah tau. Sebab 90% daripada soya ditanam tu selalunya genetiknya telah diubah. Iaitu GMO.

 

Apa itu GMO? Nanti saya kongsikan dengan anda semua apa bendalah GMO ni ye.

 

Shaklee ESP adalah diperbuat dari sumber soya yang tidak diubahsuai secara genetik (non GMO). Ia juga merupakan protin soya yang berada di bawah program pemeliharaan identiti (IPP)

 

Buat masa ni, IPP ni bermaksud kacang soya yang digunakan untuk menghasilkan ESP ni dipantau dan dikawal ketat dari proses penanaman sehingga pemprosan terhasilnya ESP ni. Jadi, ESP ni miliki keistimewaan di mana ia memang non GMO yang juga bebas dari hormon tambahan lain sebab memang ia dipantau habis habisan. Takde can nak menipu lah.

 

 

3.  Taraf PDCAAS Pada Skor Tertinggi

 

Shaklee ESP mempunyai PDCAAS (skor penghadaman protein kepada asid amino) skor pada 1.0. Kedudukan ini adalah kedudukan tertinggi yang sama dengan protein haiwan seperti telur dan susu.

Skor ini adalah salah satu cara untuk mengukur kualiti protein dan manfaat yang diberikan sama dengan protein sumber haiwan. Tidak semua protein tumbuhan dapat memberikan 9 jenis amino asid, sebaliknya protein soya boleh. Dan kemampuan manusia meleraikan protein kepada 9 jenis amino asid, sebab itulah ESP mendapat skor tertinggi ini.

Jenama lain mempunyai skor seperti 0.3, o.5. Skor ini bermaksud amino asid dalam badan merosot, tetapi tidak bagi ESP Shaklee.

 

PDCAAS kualiti protin

PDCAAS kualiti protin

 

4. Mencuci Kacang Soya Menggunakan Air

 

Bila sebut cuci kacang soya dengan air. Ia macam biasa jelah kan. Apa yang istimewanya? Namun kalau dalam pembersihan pencucian kacang soya ni. Bila cuci dengan gunakan air, isoflavones dari kacang soya tu boleh dikekalkan keasliannya.

 

Apa tu isoflavones? Nanti saya ceritakan ye.

 

Kebanyakan jenama minuman protin yang lain menggunakan alkohol bagi membasuh kacang soya. Kiranya bila cuci dengan air, bab halal pon dah setel kan. Syok betollah ESP ni. Sebab tu lah Kak Ira suka giler dengan dia.

 

 

5. ESP memiliki glisemik indeks yang rendah

 

Pernah makan nasi? Mula mula lepas makan nasi tu rasa bertenaga kejap kan. Memuncak tenaga masa tu. Lepas tu terus rasa mengantuk. Haa itu tandanya nasi tu miliki glisemik indeks yang tinggi.

 

ESP pulak berbeza dari nasi ni. Ia miliki glisemik indeks yang rendah. Sebabnya ia memberi tenaga tanpa meningkatkan gula dalam darah. Ye. Dalam ESP ada karbohidrat. Bila nak tukar kepada tenaga, ia ditukarkan dalam bentuk gula. Namun ia bukannya gula tambahan. Tapi ia memang gula dari  karbohidrat tu la. Sebab tu kita boleh cakap yang ESP ni memberi tenaga tanpa meningkatkan gula dalam darah.

 

Graf Energizing Soy Protein

Graf Energizing Soy Protein

 

Jadinya ia sesuai untuk orang yang menghidap diabetes. Kalau nasi, kan ia tak berapa bagus bagi penghidap diabetes kerana GI nya yang tinggi.

 

Yang line hitam tu untuk pelepasan tenaga bagi makanan yang tinggi glisemik indeks. Manakala yang biru tu adalah untuk ESP. Berbeza kan. Macam saya ceritakan di atas tula.

 

Bulan Ni Offer ESP Best!

 

 

Bulan ni kan, ESP ada offer. Beli 4 boleh dapat diskaun hingga 16% dari harga jual. Wow!! Kiranya kalau sebelum ni harga sebekas ESP RM183. Tapi sekarang ni kalau ambil 4, boleh dapat RM610 je tau. Cuci bersih harga ni je sampai ke tangan. Tak perlu tambah apa apa kos sudah. Banyak jimat kan. Sampai RM122 tu.

 

Produk Shaklee membantu dalam menambahbaik kesihatan kita agar sentiasa makin baik dan elak dari alami masalah kesihatan.

 

Sudah pasti kita perlu berusaha untuk cukupkan nutrisi kita dulu kan. Baru kita boleh sihat.

 

Usah takut untuk mencuba ESP Shaklee mahupon yang lain. Kerana semuanya telah dipastikan selamat untuk kita guna. Bayangkan ESP ni sendiri usianya dah 56 tahun kan. Betapa banyak faedah ESP telah berikan kepada kesihatan manusia sejagat.

 

Di sini saya ada kongsikan mengenai kepentingan memilih soya yang selamat dan bebas racun. Boleh klik link di bawah ye untuk baca lebih detail.

 

4 Formula memilih soya yang selamat dan “tanpa racun”

 

Nak tau apa itu ESP? Boleh klik sini ye.

 

Boleh hubungi nombor di bawah untuk dapatkan ESP dengan harga offer bulan ni ok. Untunggg sangat tau. Jimat hingga RM122 tau. 

 

Salam sayang,

Masters Ira & Hafizan

013-9422527

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge