Vitamin Buang Angin Dalam Masa 3 Minit

Pagi ni saya nak kongsi pasal satu vitamin hebat yang boleh buang angin dalam masa 3 minit.

 

Nak dijadikan cerita, punyalah sibuk hari ni akibat followup bisnes team. Boleh terlupa untuk makan tengahari hari ni. Adehlah. Tiba tiba perut masuk angin baru teringat.

 

Lepas makan malam pon, perut masih rasa sebu dengan angin.

Ya Allah, tak selesanya. Haa mula lah lenguh atas bahu. Kepala mula rasa berat.

Memang cari penyakit kan. Haha.

 

Vitamin Buang Angin Dalam Masa 3 Minit

Ubat Kembung Buang Angin Dalam Masa 3 Minit

Ubat Kembung Buang Angin Dalam Masa 3 Minit

 

 

 

Namun saya ada penyelamat! Namanya peppermint. Saya  ambil 5 biji. Campur dengan air panas. Biarkan sekejap.

Wah! Cepat betol hancur tau. Terus minum tak pandang kiri kanan dah. Laju je masuk tekak air herba berangin ni.

 

Kesannya?

Angin terus meluncur keluar tanpa minta izin dari tuan badan dah. Hanya dalam masa 3 minit! Perut yang macam kompang rosak tadi dah kembali lawa jelita hehee.

Wahh leganya lah! Penangan minum peppermint panas panas. Kalah Eno gini 🙂

 

Vitamin Buang Angin: Apa Manfaat Peppermint Ni Ye?

 

Vitamin Buang Angin Dalam Masa 3 Minit

Vitamin Buang Angin Dalam Masa 3 Minit

 

 

Mesti korang nak tau pasal fungsi yang ada dalam peppermint vitamin buang angin dalam masa 3 minit ni kan. Haaa saya nak cerita.

  1. Membuang angin lebihan dalam usus
  2. Mengurangkan rasa sakit pada abdorminal dan kembung perut
  3. Melegakan rasa loya dan muntah
  4. Membantu penghadaman
  5. Melegakan gastrik dan pedih ulu hati
  6. Melegakan loya dan pening-pening akibat travel mahupon hamil
  7. Membuang angin dalam badan dengan segera
  8. Menyamankan perut

 

Apa Bahan Dalam Peppermint?

 

Dalam peppermint kita miliki daun pudina, halia (ginger), pokok adas (fennal),  cekur manis (anise).

 

Ubat Vitamin Kembung Buang Angin Dalam Masa 3 Minit

Ubat Vitamin Kembung Buang Angin Dalam Masa 3 Minit

 

 

Apa Fungsi Setiap Bahan Dalam Vitamin Buang Angin Dalam Masa 3 Minit Ini?

 

Pudina

Dikongsi dari blog teman saya ni. Pudina membantu dalam

  • melegakan otot perut.
  • membantu dalam penghadaman, mabuk laut atau darat
  • melegakan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit
  • melegakan kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul akibat dari rawatan kimoterapi
  • merangsang mengeluarkan peluh. Jadi ia sesuai untuk mengelakkan demam apabila seseorang sudah diserang selsema.

 

Hmm betol tu. Nyaman sungguh rasa pudina yang berangin angin kan. Sebab tu peppermint ni ada rasa berangin sikit dan baunya pon harum tau. 🙂

 

 

Halia

 

Tahukah kita yang halia ni bukan calang-calang herba tau. Ia bukan hanya untuk buat nasi ayam ye. Hehe. Fungsinya sungguh banyak. Lebih dari 2000 tahun yang lalu ni halia digunakan dalam masyarakat cina.

 

Halia ni kan

  • merangsang rembesan enzim Salvia untuk membantu dalam pencernaan makanan.
  • berupaya dalam melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang)
  • membantu dalam mabuk laut
  • menghalang muntah selepas pembedahan

Haa halia ni bukan saja untuk buat nasi ayam ye hehe.

 

Pokok Adas (fennal)

 

Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Juga, ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

 

Cekur Manis (anise)

 

Saya teringat lagi masa kerja dulu kat Miri. Selalu kat cafe pejabat akan ada sayur cekur manis. Digoreng sekali dengan labu kuning seingat saya. Ke ubi. Haa camtulah. Orang yang tak biasa makan ni macam pelik je tengok sayur ni. Hehe. Namun rasanya boleh ditelan juga lah. Dan tak sangka ia ada dalam peppermint ginger Shaklee! 🙂

 

Cekur Manis ni oleh orang-orang Mesir purba. Cekur manis membantu dalam:

  • melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak.
  • Merangsang rembesan jus gastric untuk pencernaan,
  • menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa
  • melegakan haba di musim panas dan lembap
  • memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.

 

Haaa best kan 4 bahan asas dalam peppermint ni. Nak harap kita gigit daun pudina setiap hari berpuluh helai? Nak harap kita makan halia buat ulam? Nak harap kita cari pokok adas dan ratah macam tu? Nak harap kita masak cekur manis dalam setiap menu lebih dari sekali setiap hari? Memang tak lah kan. Demi nak buang angin ni. Sebab tu lah badan selalu berangin kan.

 

Sebab tu Shaklee sediakan Peppermint ni. Kita tak perlu nak masuk hutan dan cari semua bahan ni untuk tujuan semua di atas. Best kan? Memudahkan kerja sangat sangat.

 

Untuk kelegaan yang lebih baik lagi, boleh gabungkan dengan alfalfa tau dalam air panas. Kalau tekak rasa gatal ke, tak selesa ke…boleh hisap dan kemam peppermint ni. Namun ia cepat hancur la.

 

Nak cuba Shaklee vitamin buang angin dalam masa 3 minit ni dengan harga istimewa? Mahupon nak mula berbisnes Shaklee sebab selama ni hanya gunakan Shaklee?

Boleh hubungi nombor di bawah ye untuk konsultasi percuma. 🙂

 

 

Salam sayang,

Master ira& Hafizan

013-9422527 (wasap untuk cepat respon)

zahirahhafizan@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge