Berterima Kasih Pada Setiap Orang Yang Berbudi

Saya  sekarang ni berjalan dah macam wartawan bergerak.

 

Mata mudah tangkap dan cepat melihat hikmah di sebalik yang tersirat.

 

Tengok orang tebar dan buat roti canai.

 

Boleh nampak bukan mudah seorang ayah mencari rezeki untuk anaknya. Berdiri sepanjang pagi hingga ke tengahari.

 

Entah sejak jam berapa. Berpanas dengan bahang api untuk sediakan roti canai buat pengunjung gerai.

 

Bila lihat seorang ibu sarat hamil susah susah bekerja di gerai nasi minyak.

 

Hmmm.

 

Penatnya dia dan maknya masak banyak banyak. Mungkin bangun sejak jam 2 pagi untuk hidangkan sepinggan nasi minyak yang lazat penuh nikmat di pinggan kita.

 

Sakit pinggang tu tak yah cakap la. Kalau dia makan ostematrix Shaklee boleh la dia bebas dari sakit pinggang.

 

Hargai Dan Berterima Kasih Pada Orang Lain

 

Bila lihat tukang sapu yang sedang sapu daun dan sampah di tepi jalan pula.

 

Saya boleh nampak dan rasa bahang peluh yang membasahi baju.

 

Bergelumang dengan sampah. Entah sempat makan ke belum makcik ni. Pagi pagi dah pegang penyapu.

 

Usia dah macam mak saya. Namun masih bekerja sendiriuntuk menyara hidup.

 

Memang betol mereka bekerja tu boleh melengkapkan keperluan kita.

 

Kalau semua nak buat bisnes Shaklee, tak ada lah harapan kita yang tak berapa suka masak pagi pagi ni nak merasa nasi minyak.

 

Kalau semua nak buat bisnes, takde lah yang tolong sapu sampah di kawasan kita kan.

 

Pendek kata, semua saling melengkapi.

 

Hargai setiap pekerjaan orang lain. Elak melihat dengan pandangan yang kurang menyenangkan.

 

Mereka mencari rezeki macam kita juga.

 

Rajin rajinlah kita hulurkan duit poket pada orang yang kurang berkemampuan. Lepas dia minum pon jadilah.

 

Takpe kalau tak mau berbisnes Shaklee. Cukup sekadar menjadi pengguna tegar Shaklee.

 

Kerana faedahnya dan khasiatnya hingga tak terungkai di fikiran dan hati.

 

Best sangat kesannya tau.

 

Nak order Shaklee boleh roger saya ye.

 

Salam sayang,

Master Ira & Hafizan

013-9422527

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge