Bagaimana Shaklee Membantu Dalam Kesihatan Kita?

Sepanjang lebih dari 5 tahun saya bersama Shaklee, tidak pernah walau seorang pon yang mengatakan,

“Ira, kau ambil Shaklee ni, esok konfem cantik”

“Ira. kau ambil Shaklee ni, esok konfem kau banyak susu”

 

Saya bersyukur kerana saya dikurniakan pengedar Shaklee yang kini adalah mak Shaklee saya yang tidak pernah memberikan harapan yang melambung tinggi dalam menggunakan Shaklee mahupon dalam mendapat habuan jika berbisnes Shaklee.

 

Fattah Amin

(gambar google 🙂 )

Ini kerana dia faham konsep tubuh kita berfungsi. Begitu juga dengan saya. Saya tidak pernah mengatakan Shaklee ini mampu buat orang yang sakit kronik boleh sembuh dalam masa sehari. Semuanya balik kepada tubuhnya. Jika selama ini ia mengandungi ketirisan yang terlalu banyak, sememangnya masa yang diambil untuk mendapat satu-satu kesan itu memang lama. Namun  jika badannya sudah cukup nutrisi, kesannya boleh dapat dengan segera. Semuanya berbalik kepada individu tersebut.

 

Kenali Sistem Tubuh Kita

 

Fattah Amin

(pinjam gambar model kat google jap 🙂 )

Dalam tubuh kita ada pelbagai sistem iaitu:

  1. Sistem saraf
  2. Sistem pernafasan
  3. Sistem pencernaan
  4. Sistem perkumuhan
  5. Sistem peranakan
  6. Sistem peredaran darah

 

Setiap sistem ini melibatkan organ yang berbeza. Contohnya sistem perkumuhan menggunakan organ mulut, esofagus, perut, usus kecil, dan usus besar. Setiap bahagian ini miliki sub sub organ pula tau.

 

Setiap organ akan terbentuk dari tisu-tisu organ tersebut.

 

Apa Pulak Tisu?

 

Tisu adalah gabungan sel-sel. Jika organ usus kecil contohnya. Untuk membentuk usus kecil, ia mesti terdiri daripada berjuta-juta tisu. Dan setiap tisu itu akan terdiri dari gabungan berjuta-juta sel.

 

Pentingnya Sel Sihat

 

Nampak kan di sini bahawa jika kita mahukan satu sistem yang sihat, kita perlu mendapatkan organ yang sihat untuk sistem itu. Dan setiap organ itu memerlukan tisu yang sihat. Untuk dapatkan tisu yang sihat, sudah semestinya sel yang membentuk tisu itu mestilah super duper sihat.  🙂

 

Peranan Suplimen

Di sini lah sebenarnya peranan suplimen secara khususnya. Membuatkan sel setiap organ dalam badan kita untuk sihat. Jika sel sihat insyaallah semua organ akan sihat dan satu badan akan mendapat kesan sihat yang sungguh hebat!

 

Namun, ada juga suplimen yang semakin merosakkan badan apabila ambil suplimen akibat dari bahan kimia yang terdapat di dalam suplimen itu sendiri.

 

Ada yang samakan Shaklee dengan jenama-jenama lain di farmasi.

“Eleh, Shaklee ni macam jenama lain jugak. Action je lebih”

 

Adakah Shaklee Suplimen Memudaratkan?

 

Dah ada kajian mengenai produk Shaklee tau. Namanya Landmark Study. Boleh baca di link ini tau pasal Landmark Study. Saya dah hurai kat sana panjang lebar 🙂

 

Nak tahu 10 kunci membezakan Shaklee dengan produk lain?Boleh klik sini ye.

 

Bagaimana Shaklee Membantu?

 

Suplimen Shaklee tak buat kita makin cantik, mengandung, banyak susu tau. Kena faham konsep ini.

Suplimen Shaklee lebih kepada membantu sel tubuh badan kita menjadi lebih sihat dan cukup nutrisi dengan cara menampung segala kekurangan nutrisi yang ada. Sel ni benda hidup. Benda hidup perlukan makanan. Apabila ia cukup “makan”, ia akan sihat. Bila dia sihat, dia tak terbantut mahupon terencat. Jadi setiap tisu cukup nutrisi, lahirlah organ yang juga cukup nutrisi. Akhirnya terbina lah sistem yang cukup lengkap dengan nutrisi yang sememangnya akan berjalan lancar dan badan lebih sedia untuk mengandung, banyak susu dan makin cantik.

 

Jelas dah la kan? Sebab tu saya akan terus educate customer saya kalau Allah izinkan mereka untuk mengandung, cantik dan banyak susu disebabkan Shaklee, alhamdulillah. Semuanya atas izin Allah. Tugas kita terus berusaha dan berdoa.

 

Kita semua percaya dengan hukum alam yang menunjukkan,

Apabila kita makan dengan betol , kita akan hidup dengan sihat. 

 

Kenapa Saya Terus Berkongsi Pasal Shaklee?

 

Kerana sebab-sebab di atas. Shaklee dah terbukti ada kesannya. Bukan sekadar dikatakan di mulut, tapi juga dibuktikan dengan kajian klinikal dan landmark study. Setiap bahan dalam produk Shaklee disaring sekerap mungkin dengan sungguh detail bagi memberikan yang terbaik buat pengguna. Kenapa saya perlu takut untuk berkongsi mengenai Shaklee yang sememangnya saya juga merasai kesannya kepada kesihatan. Bukan sekadar kesihatan saya, malah kesihatan seluruh keluarga saya juga.

 

Andainya anda juga sedang mencari sesuatu untuk dikecapi dengan lebih selamat, lebih tenaga, dan lebih sihat…Shaklee adalah jawapannya. Cubalah dan anda akan tahu kesannya yang sungguh istimewa! Pilihan di tangan anda. Berani mencuba. Saya sudah mencubanya.

 

Kalau nak mula rasai kesan Shaklee, boleh tanya saya apa yang perlu anda cuba dahulu. Saya berikan konsultasi untuk bantu anda. 🙂

 

Insyaallah konsultasi yang memuaskan hati.

 

Pssstt. Baca link ini. 21 kelebihan kami sebagai mentor Shaklee berstrategi.

 

Hubungi kami ye.

 

Salam sayang,

Master ira & Hafizan

0139422527

zahirahhafizan@gmail.com

(wasap ke handphone lagi cepat respon 🙂 )

Stalk facebook peribadi saya: Nur Zahirah

Presentation12Page cover1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Responses to “Bagaimana Shaklee Membantu Dalam Kesihatan Kita?”
  1. mrhanafi 13 February, 2017
    • mm Nur Zahirah 17 February, 2017

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge