Apa Pilihan Kita? Tua Dengan Sakit atau Tua Dengan Sihat?

Ramai orang sangkakan yang dia tidak boleh mengubah apa-apa apabila usia semakin meningkat. Ramai yang merasakan yang dia hanya perlu ikut flow dengan haya melihat dengan hati yang sayu dan cuba redha. Ramai yang sangkakan apabila tua sudah tentu diri akan dikunjungi penyakit kronik dan akhirnya menutup tirai usia dengan penyakit itu bersama.

 

Sebenarnya dalam hidup ini kita diberi pilihan. Itulah sebabnya kita diberi akal fikiran oleh Tuhan. Iaitu untuk kita memilih. Kita yang boleh pilih samada mahu ke neraka mahupon syurga. Dengan cara berusaha ke arah itu. Begitu juga dengan pilihan kita dalam hidup. Mahu miliki hari tua yang penuh dengan pelbagai kesakitan atau mahu melalui hari tua dengan sangat gembira akibat sihat?

 

Saya kongsikan kisah mentor saya dalam bisnes ini. Beliau berusia hampir 60 tahun. Namun fikirannya, fizikalnya, tenaganya tidak menunjukkan beliau pada usia ini. Malah, beliau tidak ada sebarang penyakit pon. Cergas ke mana saja dan bergembira di usia ini dengan kebebasan masa dan juga kebebasan kewangan serta tidak lupa juga kebebasan dari sebarang penyakit. Alhamdulillah.

 

Tua Dengan Sihat Berbanding Tua Sebelum Sakit

 

Kenapa orang lain boleh berusia untuk elakkan diri dari masalah ini, padahal kita tidak?

 

Saya seorang blogger. Dan sering blogwalking dan membaca dari blog blog kawan-kawan juga. Ada yang mengadu dia ada masalah kesihatan, rasa murung. Ada juga yang menulis tentang insan tersayang sedang diuji dengan sakit yang pelbagai. Kat facebook pon ada yang berkongsi mereka kesedihan akibat masalah ini. Adakah anda salah seorang dari mereka?

 

Ketahuilah sahabat, kita boleh baikinya. Ok meh saya kongsikan.

 

Tahun ini, usia saya sudah memasuki 33 tahun. Itu secara luarannya dan nilai pada angka. Namun secara dalamannya, saya boleh membuatkan usia saya seperti usia gadis remaja berusia 18 tahun. Boleh nampak kat sini? Usia kita memang akan meningkat setiap tahun. Dan kita tidak boleh elakkan usia itu dari berkurang. Namun, kita boleh buatkan fizikal kita ini awet muda dari usia sebenar.

 

“Ek elehhh. Tak sedar diri betol. Dah tua, sedar diri lah tua. Buat apa nak muda-muda pulak”

 

Eh cop! tahu tak sebab apa pentingnya muda dalaman ni? Orang panggil muda secara biologi. Haa meh nak cerita.

 

Kesan Tua Dalaman Yang Merisaukan

 

Ada orang usia 18 tahun, namun usia dalaman dia berusia 55 tahun. Ada orang berusia 30 tahun, usia dalamannya 75 tahun. Kenapa boleh jadi macam ni ye?

 

Ini kerana sel organ-organnya tua sebelum usia. Errrkkk!! Apabila sel tua sebelum usia, tisu, organ, dan sistem dalam badan juga akan tua. Apabila semua ini tua, mereka tidak dapat melakukan tugas harian dengan sungguh cemerlang. Sebelum tua pon dah lupa sana lupa sini, dah kedut, nak bernafas pon rasa tersekat-sekat, rasa penat dengan keterlaluan, imun sistem menurun, mudah demam, selsema, migrain, asma, sakit lutut, sakit sendi, penyakit kronik mula menyinggah. 

 

Ini lah kesan apabila dalaman kita tua.

“Laaaa. Macam tu sekali ke?”

 

Betol, macam tu sekali ye. Berapa ramai orang yang muda-muda pon dah sakit jantung? Dan berapa ramai yang sudah meninggal dunia di usia muda akibat sakit jantung, diabetes, buah pinggang, dan darah tinggi ni? Orang muda pon dah mula sakit macam-macam dah sekarang. Kerana dia hanya muda pada angka,tapi tidak pada badannya. Sekarang dah boleh nampak kan kenapa kita nak muda dalaman ni? Bukannya nak kejar sangat pada cantik (bagi yang tak kisah kalau berkedut pon >>Tapi saya kisah kerana ia memberikan keyakinan kepada saya juga dari segi penampilan)

 

Apa Nak Buat Ni?

 

Ok, saya kongsikan cara nak muda dari segi dalaman ye. Dan mengikut pengamatan saya, dan juga kajian yang dah berpuluh tahun dilakukan, ia juga akan memberi kesan kepada luaran secara automatik. Jadi makin muda kat luar pon 🙂

 

Jangan terkejut jika suatu hari nanti selepas anda amalkan tips ini, orang komen begini pada anda juga…

Kalau jumpe kawan-kawan lama, ramai yang nanti terkejut. Wahhh u nampak muda lah, u nampak lain.. wrinkles pun takde.. nampak glowing! U makan ape??

 

 

Ahaaa…ini bonus eksklusifnya yang orang nampak jelas. Dan pada masa yang sama, diri kita sendiri boleh rasa macam ni:

  1. Diri makin sihat, segar dan sangat seronok
  2. Tiada lagi gundah gelana
  3. Happy go lucky, ceria sokmo orang kelantan kata
  4. Kaki kuat, tubuh bertenaga
  5. Otak cerdas dan banyak sangat idea
  6. Tiada malas-malas
  7. Bebas dari sebarang penyakit insyaallah

 

Apa Rahsianya?

 

Rahsianya adalah gunakan minuman antioksida setiap hari tanpa miss. Mungkin orang rasa dia memang dah selalu ambil antioksida pon. Tapi tak menjadi pon.

 

Ye, saya tahu tu. Cuba baca sini. Saya ada terangkan panjang lebar di sini tau. Ada bezanya.

 

Jadi Nak Buat Apa Ni? >>Tanya lagi sebab memang nak jaga dalaman untuk sentiasa muda akibat tak nak tua dengan sakit. 

 

Tipsnya adalah konsisten dengan Vivix setiap hari tanpa miss.

 

Apa itu vivix? Ok meh saya cerita ye. Saya kongsikan dari blog Raihanah.

 

Vivix adalah satu cecair yang boleh diminum, yang diperbuat oleh 4 jenis ramuan utama yang mampu membaiki sel sehingga ke peringkat selular yang paling kecil iaitu DNA. Apabila ia mampu pergi terus ke DNA, ini bermakna ia mampu pergi ke bahagian-bahagian lain yang lebih besar dari DNA ini. Boleh bayangkan bagaimana vivix ini mampu membantu baikpulih dan perbaiki sel-sel dalam badan kita yang akhirnya membentuk tisu, organ dan sistem yang sihat dan boleh berfungsi pada kadar terbaik. Organ ini termasuklah paru-paru, jantung, kulit, otak, ginjal, mata dan sebagainya.

 

Seluruh tubuh diperbaiki dengan menggunakan vivix ini! Dari dalam ia dibaiki. Yang akhirnya akan turut menyerlahkan mudanya seseorang itu di bahagian luarannya juga. Kita utamakan sihat, dan extra bonus kita dapat juga adalah cantik yang siap glowing glowing. 🙂 Suka kannn 🙂 🙂 🙂

 

Pada usia tua seperti 50,60 dan 70-an pon kita mampu bergembira dengan anak cucu. Bersama-sama mereka travel sana sini tanpa perlu memakai pampers, tanpa memakai tongkat, tanpa menyusahkan orang lain. Dan yang paling penting, kita boleh beribadah dengan sempurna termasuklah boleh mengerjakan umrah setiap tahun yang setiap kali pergi umrah tu sampai boleh buat 2 ke 4 kali umrah kerana fizikal kita sangat sihat. Insyaallah. Semua nikmat ini akan kita perolehi jika kita membuat keputusan sekarang dengan mencuba Vivix. Insyaallah. Semua dengan izinNya. Kita berusaha.

 

Di kala kita muda, kita sibuk bekerja dan membesarkan anak-anak. Apabila kita konsisten dengan vivix, dengan sibuk kita pon kita boleh sihat. Apabila tua pula, jika kita tidak konsisten mencuba Vivix dari sekarang, mungkin usia tua kita amat merugikan. Jom kita hadapi usia tua dengan sihat bersama Vivix!

 

Ini saya kongsikan mengenai mereka yang sudah mencuba vivix dan amalkannya secara konsisten

 

Awet Muda bersama vivix

 

 

Vivix super dooper best

Nak tahu maklumat detail pasal kandungan vivix? Boleh baca di sini ye.

Nak tahu pasal kenapa vivix ini sangat superb? Boleh baca di sini.

 

Hanya dengan 1 sudu teh vivix sehari… ia mampu merubah hidup kita dan insan tersayang. Insyaallah.

 

Ingin mendapatkan suplimen terbaik untuk anda dan keluarga dengan konsultasi terbaik?

Ingin mendapatkan suplimen terbaik dan semulajadi dengan harga yang ISTIMEWA?

Ingin menjana pendapatan  hanya dari rumah?

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda mengubah hidup anda…

 

Pssstt. Baca link ini. 21 kelebihan kami sebagai mentor Shaklee berstrategi.

 

Salam sayang,

Masters ira&hafizan

013-9422527

Founder Legasi Anugerah Terindah Group

zahirahhafizan@gmail.com

Stalk facebook peribadi saya: Nur Zahirah

Presentation12Page cover1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 Responses to “Apa Pilihan Kita? Tua Dengan Sakit atau Tua Dengan Sihat?”
  1. Uncle Zuan 16 February, 2017
  2. dedauncomel.com 16 February, 2017
    • mm Nur Zahirah 17 February, 2017
    • mm Nur Zahirah 9 August, 2017

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge