Hanya RM2.48~Mampu Beri Makanan Terbaik Untuk Tulang, Gigi Dan Saraf

Hari tu ingat tak yang saya pernah tanya pasal abjad apa yang dilihat di tapak tangan comel hari tu?

 

Semua nampak huruf k😀😍. Bagus. Semua takde masalah rabun dekat hihi.

 

Jadi malam ni saya nak bercerita mengenai cik k ni. Kerlass tau dia ni. Hehe. Jangan main-main😄

 

Ni ada sedikit cerita seram. Malam-malam kalau tengok cerita hantu best kan? Hikhikhikhikkkk (jahat betol gelak camni jam hampir kul 12 malam ni😅)

 

Ini cerita seramnyaaaaa….

Sesape yang ada mana-mana wanita kesayangan, tak kisah lah mak ke, nenek ke, adik perempuan ke, surihati ke, even diri sendiri pon…actually wanita dalam zon bahaya. 😱

 

Kita orang perempuan, sentiasa kehabisan kalsium dalam badan. Tau tak ni?

 

“Eh, camne boleh hilang kalsium dalam badan?”

 

Haa meh kak zeq nak cerita. Topik ni agak serius sikit, tapi saya cuba buat ia simple dan mudah difahami😀

 

Kisah dia camni.

 

Dalam darah kita ada kalsium tau. Ia akan dikekalkan sebanyak 1% secara konsisten dalam darah kita. Tak kira lah musim salji ke, musim panas ke. 1% ni memang kena kekal dalam darah.

 

Bila datang bulan, darah keluar sekali dengan kalsium tu. Kiranya flush out sekali.

 

Bila jadi macam tu kan, memang lah tiap bulan kuantiti kalsium menurun dari dalam darah kita kan? Tu baru haid. Belum termasuk nifas lagi. Yang berapa kali kita bersalin tu. Juga mengandung dan menyusukan anak tu. Bukan sorang kita kandungkan dan susukan anak kan? Boleh bayang tak berapa banyak kalsium yang dikeluarkan dari badan kita.

 

Sebab tu kita kena topup dengan kalsium setiap hari.

 

Kalau kita tak topup, kalsium tu akan diambil dari tulang dan gigi kita. Sebab tulah, bila kurang ambil kalsium, tulang mudah rapuh akibat poros.

 

Ada orang cakap, setiap hari kena ambil susu. Tapi sejauh mana sebenarnya susu tu membantu dalam bekalkan kalsium pada badan kita actually?

 

Sebab nak dapatkan kalsium ni ia perlukan proses. Proses tu perlu bantuan dari ejen pengangkutan kalsium tu, ejen penyerapan, dan juga ejen yang membantu kalsium tu boleh bertindak.

 

Ramai je orang yang ambil kalsium tak kiralah dalam bentuk susu mahupon pil, yang tidak memberi kesan langsung pada dirinya.

 

Akibat ejen-ejen tu tak disertai sekali bersama kalsium tu. Akhirnya menjadi mendapan dalam darah. Yang mana memberi kesan buruk pada diri.

 

Contohla kita ada buka kilang beras. Kita ada penuh beras dalam gudang. Tapi tak de lori nak angkut, tak de kedai runcit nak ambik, takde pemborong, tak de pembeli. Camne beras kita tu nak laku? Apatahlagi nak berjaya dalam bisnes beras tu. Itu perumpamaannya.

 

Kalau awak tak tahu, saya nak gitau. Mineral yang paling susah nak hancur adalah kalsium. Sebab tu Dr Shangrow buat kajian pasal ni. Dan hasil kajiannya, Dr Shangrow dapat simpulkan yang kalsium yang hancur dalam masa kurang dari setengah jam tu adalah kalsium yang bagus.

 

Bila saya test pada Ostematrix, ia memang hancur kurang dari setengah jam. Patutla bila ambil ostematrix ni, kesan dia cepat. Sebab ia mudah larut, lagi pula dia ada segala ejen yang diperlukan tu bagi memastikan penggunanya mendapat kesan yang cepat dan superb.

 

Saya dah masuk 7 tahun makan ostematrix ni, tak de masalah batu karang ke apa tau. Memang seronok sangat. Gigi pon takde tanggal-tanggal akibat kurang kalsium. Kiranya walau menyusu 4 anak tanpa henti, dengan mengandung dan bersalin lagi sebelum ni, kalsium dalam badan kak Zeq tak pernah luak. Alhamdulillah.

 

Makanan gigi dan tulang

 

Ostematrix ni bagi saya, bukan calang-calang suplimen tau. Walau harganya hanya 62 sen sebiji (kalau nak lagi murah, join as ahli Shaklee di dalam organisasi saya:) ), kalsium di dalamnya sebanyak 250mg. Yang mana seperti kalsium dalam segelas susu segar. Yang peliknya, ia tak de bau susu langsung. Apatahlagi bau lembu atau kambing. Hehe. Nak kata ada bau pemerah susu lagi lah jauh kan 😀

 

Saya suka ni sebab saya boleh lari dari bau susu yang memang saya tak suka sejak kecil lah. Best kan?

 

Makan pil pon, boleh dapat kalsium. Ingatkan dulu kena minum susu je baru dapat kalsium tu. Jadi takde kalut lah nak kena bancuh tengah-tengah malam pon kan. Selesai satu masalah.

 

Yeay! Badan boleh kekal ada kalsium bila-bila masa saja dengan hanya 62 sen. Mana mauu dapat kan? Susu segar bukan harga 62 sen. Tapi ostematrix ye😀. Aih, dos daily 4 biji. Kiranya tak sampai RM3 pon sehari, (RM2.48) namun dah cukupkan makanan tulang dan gigi serta saraf untuk kita tau. Mana mau cariiii. 

 

#KatalogShakleeByKakZeq
#Ostematrix
#RM2.48JeSehari
#MakananTulangGigiSaraf

 

Ingin mencuba suplimen dengan harga istimewa?

Ingin sertai bisnes Shaklee dan menjana pendapatan sampingan hanya dari rumah?

Boleh hubungi saya ye.

 

Salam sayang,

Master ira & Hafizan

0139422527

zahirahhafizan@gmail.com

Presentation12Page cover1

 

 

5 Responses to “Hanya RM2.48~Mampu Beri Makanan Terbaik Untuk Tulang, Gigi Dan Saraf”
  1. Uncle Zuan 9 January, 2017
  2. ema 10 January, 2017
  3. Elih Japahar 10 January, 2017
  4. mrhanafi 10 January, 2017
  5. mrhanafi 18 January, 2017

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge