Penekanan Agama Walau Bersekolah Cina

Berbual dengan ustazah Aiman semalam..

Ustazah: ni ibu hafiz ke?

Kak zeq: ye, saya cikgu.

Ustazah: saya nak tanya, hafiz ni dia belajar sekolah agama ke masa tadika? Sebab dia boleh baca quran dengan lancar. Tajwid semua betol. Solat pon betol. Sebab bagi budak darjah 1, dia paling ok bab agama ni.

Saya rasa terharu sangat. Aiman yang nak buat pape kena kejar pintas habis tu, cikgu puji kat sekolah. Haha. Yela, budak kecik kan. Memang ibu dia kena suruh banyak kali baru nak gerak kalau dia tengah main tak ingat dunia kan.

 

Muhammad Hafiz Aiman

 

Saya: ye ustazah. Masa tadika hafiz tak belajar kat tadika cina. Dia masuk Pasti.

Ustazah: Ooo patutlah. Markah dia ok sangat. Tersilap kat aturan rukun islam tu je. Dia tertukar. Tahniah!

Saya: terima kasih ustazah. Kalau dia buat hal kat sekolah, cepat-cepat report saya ye ustazah.

Ustazah: Dia ok. Semua ok dia. Dengar cakap.

Sejuk hati ibu tau aiman. Walau kat rumah ibu selalu kena jadi harimau jadian, kadang-kadang naga jadian, jarang-jarang tebuan yang ada sengat berbisa…kat sekolah aiman ok dan dengar cakap cikgu. Kat rumah ni sebab manja je kan. Bila dengar suara ibu, rasa macam alunan lagu best lah kan tu sebab tu nak suh ulang selalu kan. Hehehe

Whatever for you and adik-adik, ibu keep on doa non stop. Untuk Allah jadikan anak-anak ibu aset berharga di dunia dan akhirat buat kami.

Akhlak dan agama kena jaga. Itu paling penting. Yang lain Allah hantar sendiri.

Keep it up my son!

Nak tahu kenapa saya hantar anak ke sekolah cina? Boleh baca kat sini.

Nak tahu kenapa saya hantar anak ke tadika islamic? Boleh baca kat sini.

Baca>>Set Kanak-kanak ceria dan bijak pandai

By the way, jika anda ingin mendapatkan suplimen yang selamat dan berkesan untuk kesihatan anda dan keluarga…boleh tanya saya ye 🙂

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda..

 

 

Salam sayang,

Master ira & Hafizan

0139422527

zahirahhafizan@gmail.com

 

Presentation12Page cover1

6 Responses to “Penekanan Agama Walau Bersekolah Cina”
  1. Bahrain 29 November, 2016
    • mm Nur Zahirah 7 December, 2016
  2. Uncle Zuan 29 November, 2016
    • mm Nur Zahirah 7 December, 2016
  3. siti hazreen 2 December, 2016
    • mm Nur Zahirah 7 December, 2016

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge