“Hazim Dah Lalu Makan Sangat Sekarang Ni, Alhamdulillah!”

“Hazim, jom makan dik. Jom-jom”

Lariii terusss. Tak mau makan. Huhu. Sebabnya nak main lebih lagi. Alaa. Budak tengah excited nak main. Tak kira dah lapar ke apa kan. Yang penting dia boleh main tau.

Memang di usia setahun ke atas ni, budak-budak lebih suka bermain. Sebab dia mula betol-betol explore kan. Kaki dah dapat berdiri macam orang besar…haaa lagi lah excited. Itu faktanya hehe.

 

Tapi, takkanlah nak biarkan je kan. Kesian dia. Keding nanti eheh.

 

Hmmm. Ibu kena cari inisiatif untuk bantu hazim lalu makan tanpa abaikan rasa nak main tu. Tak boleh matikan kreativiti anak tauuu๐Ÿ˜.

 

Hazim memang picky eater tau. Yang bagi kita dah sedap dah. Tapi tidak bagi dia๐Ÿ˜ฑ(ke ibu dia tak pandai masak? Eh eh…ki ki ki๐Ÿ˜†)

 

Hazim memang masih menyusu badan. Fully menyusu ibu.

 

Tapi, bab makan…dia tak mau sangat hehe.

 

Jadi, ibu berikan air minuman vanila yang ibu anggap magik buat hazim.

 

Rasanya macam aiskrim. Bila cuba, tak cukup satu sudu. Nak bersudu-sudu. Sebab air bertambah-tambah. Baunya wangi. Meresap ke dalam perut rasanya. ๐Ÿ™‚

“Sruuupppp”.

 

Bukan hazim je yang suka tau. Ibunya juga menumpang sekali. Rasa sedapnya tu. Melambai-lambai untuk dicuba๐Ÿ˜๐Ÿ˜

 

Yang bestnya, sejak hazim minum air vanila magik ni kan…dia makan memang banyak dan kerap. Selera sentiasa ada. Bagi lah makan apa pon. Kita tak bagi pon, dia sibukkk nak minta.

 

Dah makan nasi tadi…haa nak makan lagi. Ini sungguh power hehe. Dulu tak macam ni tau. Beza sangat๐Ÿ˜€

Hazim Sedang minum Mealshakes

Hazim Sedang minum Mealshakes

 

Tu sehari sekali je bagi air vanila magik ni kat hazim. Tu pon takdelah gelas besar pon. Cukup kelas kanak-kanak kecik comel yang sedang membesar je saiz gelas nya hehe.

 

Tak kira di kala travel ke, di rumah ke…memang lalu saja dia makan sekarang ni. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘

 

Sambil aktif main pon…sambil tu lah jugak mulut duk terbukak-bukak dan mengunyah bila disuap. Memang tenang sangat hati sekarang ni hazim dah taklah memilih mana dah makannya. HeheโœŒ๏ธโœŒ

 

Makan pula bukan main-main acah-acah je. Makan betol-betol ni. Sampai sendawa.

 

“Burppppp” . Dulu susah nak dengar dia sendawa hik hik. Sekarang ni, tiap kali makan boleh dengar. Ehe

 

Seronok kan? Lega hati.

 

Kalau ibu ayah ada masalah anak tak lalu makan, susah nak bagi makan…haaa bolehlah cuba air minuman magik ni. Boleh pm ibu tau.

 

Memang lega sangat sekarang hazim dah makin pandai dan banyak makan. Air vanila magik ni memang beri kesan๐Ÿ˜€

Nur zahirah
Ibu hazim yang dah berjaya buat hazim rasa asyik nak makan๐Ÿ˜€

 

Nak tahu pasal mealshakes? Klik sini tau

Nak tau set istimewa kanak-kanak? klik sini pulak hehe

 

Semoga ia bermanfaat untuk kita semua untuk buat anak-anak kita rajin makan dah pasni.

 

Salam sayang,

Master Ira& Hafizan

013 942.2527

zahirahhafizan@gmail.com

Pengedar Shaklee Aktif

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge