Info Produk – Lecithin Yang Best Giler

Jap2, sebelum tu jom kita tengok ape promo bulan Jun 2016 ni…….. ^_^

Promo Shaklee June 2016

Untuk info produk Meal Shakes, jom pakat baca di sini;

Info Produk- Mealshakes Yang Istimewa

============================================================================================

 

Lecithin Yang Best Giler

Lecithin kan…ia salah satu produk Shaklee yang glamor. Ramai orang suka sangat dengan lecithin ni tau 🙂

Tahu saja nama lecithin, tapi tak tahu apa dia lecithin ni kan. Ramai jugak yang macam tu. Jadi hari ni saya nak kongsi pasal lecithin.

 

Apa itu Lecithin?

 

Lecithin adalah pemecah lemak semulajadi yang elakkan lemak dari melekat pada darah dan seterusnya terapung dan tidak melekat pada  dinding membran.

 

Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan manusia; tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita. Lecithin boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung serta biji kacang soya…(dan tahukah kita?? Soybean Lecithin is the richest cholesterol-free source of lecithin! Woww!)…dan yang menariknya.. Lecithin Shaklee memang berasaskan kacang soya!!

 

Info Lecithin yang best giler

 

Apa ada dalam lecithin?

 

Ada yang nak tahu kandungan lecithin Shaklee kan? Yelah, apa kandungannya? Kita mesti ambil berat apa yang kita nak makan kan?

Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kekacang soya di mana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

 

Apa Fungsi Lecithin?

 

Minda yang sihat akan menentukan kadar kesihatan kita. Betol? Yela. Bila minda tenang je…jiwa pon tenang kan? 😀 Saja nak share. Serotonin adalah sejenis pengangkutan untuk  hantar mesej ke otak tau. Jika ia kurang…ia boleh jejaskan mood seseorang. Ia dihasilkan dari lecithin.

 

Wah! Baru tahu😀 Tak happy, tak suka. Mood swing. Pada masa yang sama kan…akan alami… Rambut gugur Pori-pori kulit besar Minyak banyak keluar dari kulit Kulit sensitif dan kering.  Banyak kan kesannya?

 

Lecithin membantu dalam Mengekalkan fokus kita yang mengambilnya. Otak adalah organ yang paling “gemuk” dalam badan kerana ia miliki lemak yang paling tinggi. Lecithin menghasilkan kolina. Bila cukup lecithin dalam badan, ia boleh hasilkan kolina dengan cukup. Dengan itu, otak Penuh dengan neurotransmitter. Kerana kolina menghasilkan neurotransmitter. Neurotransmitter ni umpama ejen pengangkutan la. Tujuannya adalah untuk sambung sistem saraf A dan B dalam penghantaran mesej. Dengan ini, otak mudah dan cepat respon. Memori pula kuat. Haaa sebab nilah budak-budak pon bagus diberi lecithin tau. Warga emas pon bagus ni ambil lecithin bagi elak masalah nyanyuk. Kita pon golongan dewasa pon tau 🙂

 

Lecithin adalah lemak yang sangat sihat yang perlu untuk badan kita. Apabila ia cukup, dapat membantu dalam melembapkan kulit. Gabungan lecithin dengan Vitamin E, Omegaguard, dan GLA juga sangat membantu menghasilkan kulit yang lembap 🙂

 

Lecithin bagus untuk sesiapa yang ada masalah Yang berkaitan dengan cardiovaskular disease. Ia mempercepatkan dalam memetabolismekan lemak dalam badan kita. Kita akan ada masalah jika Fatty liver banyak dalam badan. Ia boleh rosakkan sel hati kita. Lecithin sokong fungsi hati untuk buang toksin.

 

Lecithin ni membantu dalam memecahkan lemak. Dengan cara melekat pada lemak tu. Ia lebih efisen jika digabung dengan exercise. Kesannya lebih cepat tau 🙂

 

Gabungan istimewa antara cantik, kulit lembap, minda yang sihat tanpa nyanyuk, otak yang tangkas respon, memori kuat dan badan pon slim saja.

 

Dah rasa best pasal lecithin ni? Ada lagi yang saya nak kongsi mengenainya.

 

1. Lecithin bertindak sebagai pelarut untuk kolestrol, dan lemak-lemak lain. Sebab tu ia membantu dalam mencegah dan membaikpulih masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan juga masalah arteri mengeras. Ada pakar yang rekomen untuk mengambil lecithin antara 6000 hingga 7000mg setiap hari jika miliki masalah kesihatan seperti ini.

 

2.  Yang ni ramai yang tahu. Jika nak turunkan berat badan, perlu mengambil lecithin. Sebab lecithin ni mampu pecahkan lemak dengan cara ia melekat pada lemak tu. Pengambilan lecithin sekaligus dipraktikkan bersama dengan senaman sememangnya mampu membakar lemak dengan lebih cepat. Disarankn mengambil 4000mg lecithin setiap hari untuk tujuan ini dan pasti ia memberi kesan.

 

3. Untuk penyerapan zat-zat dari salur darah ke sel badan, lecithin memainkan peranan penting. Ini kerana, jika tak cukup lecithin, salur darah akan mengeras dan membantutkan penyerapan zat ke sel badan. Salur darah boleh mengeras disebabkan oleh bahan kimia, alam sekitar dan juga faktor pemakanan.

 

4. Lecithin adalah salah satu unsur yang mengelilingi fiber saraf. Dengan wujudnya lecithin yang cukup, saraf boleh berfungsi dengan lebih efisen. Sebab tulah jika orang yang alami masalah saraf sedang “tegang” akibat tekanan, sedang datag bulan atau senggugut, menderita akibat multiple sclerosis dan fibromyalgia, orang itu akan merasakan kesan yang lebih baik dan lebih lega apabila mengambil lecithin tau.

 

5. Lecithin membantu dalam sistem imunisasi kita dengan cara melindungi sel darah merah kita. Juga membantu dalam mengelakkan sel kita teroksida.

 

6. Lecithin adalah “makanan” otak. Kerana dengan cukupnya lecithin, otak akan terhindar dari masalah nyanyuk atau alzheimer.  Ada pakar yang menyarankan untuk mengambil 7000mg lecithin setiap hari bagi tujuan mengembalikan ingatan.

 

7. Lecithin bagus dalam membantu menyenyakkan tidur. Ada kajian yang menunjukkan jika kekurangan lecithin, seseorang itu juga berpotensi untuk menghadapi insomnia.

 

8.Kebolehan lecithin mencairkan mukus dan mencegah iritasi  begitu penting dalam menjaga paru-paru. Sebab itulah lecithin ini sangat berguna untuk mereka yang alami masalah alergik, asma, bronkotis, emphysema dan hay fever.

 

9. Semasa proses untuk menghasilkan hormon epinephine, lecithin diperlukan. Dengan sebab itulah, ia membantu dalam mengurangkan atau mencegah PMS serta gejala monopause.

 

10. Lecithin membantu dalam menyurutkan bengkak susu ibu. Kerana ia melibatkan saraf kan. 🙂

 

Wah! Banyaknya ilmu yang digali malam ni berkenaan dengan lecithin. Fuh! Saya pon banyak baru tahu ni.

Siapa yang memerlukan lecithin?

 

Setiap orang boleh ambil lecithin termasuk ibu menyusu dan ibu hamil. Kanak-kanak berusia 12 tahun juga boleh juga mengambil lecithin. Apatahlagi remaja, dewasa, dan warga emas. 🙂

 

Nak cuba sekarang lecithin? Hanya RM1.86 sen untuk penggunaan setiap hari bagi 6 biji. Sangat berbaloi. Harga murah, tapi kesan 1st class.

Turunkan Kolestrol 2

Turunkan Kolestrol 2

Turunkan Kolestrol 1

Turunkan Kolestrol 1

 

Turun Berat Badan 1

Turun Berat Badan 1

Slim Cantik

Slim Cantik

 

Minda Cerdas

Minda Cerdas

 

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda..

Ingin dapatkan suplimen untuk anda dan keluarga dengan harga istimewa?

Ingin mendapatkan tips ekslusif yang percuma?

Ingin menjana side income 2-5 angka setiap bulan hanya dari rumah?

 

Boleh hubungi,

Master ira & Hafizan

0139422527

zahirahhafizan@gmail.com

Motto Kami

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge