Info Produk – Basic H Yang Unik

Saya ingin berkongsi hari ni mengenai Basic H. Lama dah tak kongsi pasal basic H ni. Ni hari-hari sekarang guna basic h, teringat pula apa salahnya saya berkongsi mengenainya lagi 🙂

 

Apa itu Basic H?

 

Basic H dicipta pada tahun 1960 oleh Dr C Forrest Shaklee. Ia adalah bahan pencuci yang PERTAMA di dunia yang tidak miliki sebarang toksik. Sebotol Basic H ini miliki 16 oz cecair pekat yang boleh digunakan untuk 48 gallon super power pembersihan, 5824 pencuci tingkap yang sangat super jimat, powerful, untuk tujuan semua pembersihan! Wow, sangat jimat! Sangat menguntungkan betol.

 

Mula-mula basic h dicipta

 

Bahan yang digunakan untuk mencipta basic H ni adalah ekstrak jagung dan kelapa. Hebat kan 2 sumber alam ini. Boleh pergi lebih jauh dalam penggunaannya.

 

Apa Keistimewaan Basic H?

 

Apabila bercakap mengenai Basic H, sememangnya ia passion saya. Kerana saya sangat sukakan sesuatu yang mesra alam, selamat dan terbukti berkesan. Yela. Jika satu-satu produk tu tidak berkesan, kan rugi. Juga jika satu-satu produ itu tak mesra alam pon membahayakan kan. Bukan diri sendiri diutamakan, tapi untuk keluarga terutamanya anak-anak kerana mereka sangat mudah terkena tempias kesan yang tak elok.

 

Basic H yang unik

 

Istimewanya Basic H ni adalah kerana ia selamat, tidak bertoksik, tapa gas beracun, tanpa bahan kimia merbahaya, tanpa pewangi, PH seimbang, tanpa klorin, murah dan jimat, terbukti berkesan menanggalkan kesan degil, tidak perlu dibilas, tidak meninggalkan kesan kotoran, tanpa fosfat, packaging yang boleh dikitar semula, tanpa bahan pewarna, selamat untuk alam sekitar dan sistem pembuangan, dan banyakk lagi keistimewaannya.

 

Apa Beza Basic H dulu dan kini?

 

Kini, kepekatan Basic H lebih lagi berbanding basic h yang dulu. Dulu Basic H hanya boleh digunakan untu 5-30 galon cucian saja, tapi kini sehingga 480 galo tau. Wah! Sungguh best!! Tambahan pula, ada elemen yang ditambah bagi memberi kesan yang semakin baik untuk kesejahteraan alam. Go green purpose :).

 

Basic H dulu dan sekarang

Basic H ni sesuai untuk apa?

 

Betapa powernya basic h ini…ia sesuai untuk digunakan pada sebarang permukaan dan keadaan samada di dalam rumah mahupon di luar rumah.

  • Dinding ~ Jika ada haiwan mti terlekat di dinding, cuba sembur basic h. Mudah saja tertanggal dari dinding dan tak beri kesan pon lekatan pada dinding.
  • Permukaan dapur, jubin dan lantai ~ Jika anak merangkak di lantai pon, ia tidak lagi merbahaya.
  • Peralatan yang sangat kotor pon lebih mudah diselesaikan
  • Periuk, besen, pinggan dan mangkuk
  • Tingkap dan cermin ~ lebih berkilat dan kesan degil mudah tanggal
  • Perkakas
  • Benda-benda diperbuat daripada kayu~berkilat cantik saja 🙂
  • Perabot
  • Kasut ~ Teruk sangat kasut sekolah anak dan susah nak tanggal? Rendam dulu semalaman dengan air basic h
  • Beg kulit ~ Ni saya sendiri pon dah buat. Terbukti menjadi. Saya campur sekali basic h dengan fresh laudry dan rendam selama 3 hari. 2 tahun beg kulit saya ni tak dicuci dan macam-macam rupa ada. Dahla warna putih 🙂

 

Pantang larang Basic H

 

Haaa.. basic h ada pantang larangnya tau 🙂

Untuk mencuci akarium tidak digalakkan menggunakan basic h. Ini kerana basic h miliki kuasa yang pencuci lain tidak miliki. Basic h mampu membuatkan permukaan air menjadi kendur dan seterusnya boleh menyebabkan air boleh menyerap masuk ke dalam badan haiwan. Jika digunakan pada akuarium, biasanya tentu ada saki baki basic h yang tidak dicuci habis (kerana akuarium kan besar), jadi apabila air dimasukkan ke dalam akuarium, dan ikan diletak semula… ikan itu akan “lemas” kerana air boeh masuk ke liang badannya. Ini kerana basic h sudah melembutkan air (kendurkan ketegangan air) dan kemudian buat ikan itu lemas (air masuk ke dalam badan ikan). 

 

Basic H digunakan untuk jelum kepala apabila demam?

 

Ramai yang konfius. Betol ke basic h ni boleh digunakan untuk jelum kepala anak yang demam? Hatta orang dewasa sekalipon? Jawapannya ye. Kerana produk ini tidak berbahaya. Tidak mengandungi bahan terlarang. Kita hanya titiskan beberapa titik ke dalam bekas untuk dijadikan air jelum. Kesannya? Haba lebih mudah dan cepat hilng. Anak lebih cepat kebah dari demam. Sebab itulah, basic h ni juga boleh dikira sebagai emergency kitkami sekeluarga. Lagi-lagi di kala travel. Memang perlu bawa dalam jumlah yang kecil dalam handbag.

 

Apa lagi kegunaan basic h?

 

Tak puas hati saya jika tak cerita habis. Hehe.

Basic h membantu dalam mematikan cicak dan lipas jugak hehe. Haaa…kan 2 binatang ni kita takmau ada di rumah kita kan? Sembur-sembur. Ia mati bukan kerana basic h ni miliki racun. Tapi ni kerana haiwan itu lemas. Sebab basic h mampu buat permukaan air yang tegang menjadi kendur dan lembut. Dan seterusnya air serap masuk dalam badan haiwan ini.

 

Basic H ni juga boleh digunakan untuk cuci gula-gula getah  yang melekat di baju atau beg. Haa. mudah tanggal. Lagi? Ia juga bantu untuk bersihkan sayur dan buah. Yelah, sayur dan buah kan banyak racun. Nak bersih gitu-gitu je? Kita cuci dengan basic h kasi keluar semua. Tapi jangan terkejut kalau tengok sayur tu mekar elok. Buah pon segar je nampak. Haa.. ini kuasa yang ada pada basic h. 🙂

 

Lagi lagi? Basic h ni bagus untuk buat mandian anak-anak yang ada masalah alergik dan ekzema serta gatal-gatal. Kasi anak berendam :). Juga boleh guna untuk cuci luka. Letak 1 di sink dan 1 di bilik air. Juga boleh untuk jadikan semburan ke pokok bunga. Jadi air siraman untuk pokok bunga pon boleh.  Bunga kembang elok cantik kerana dalam basic h pon ada vitaminnya juga 🙂

 

Dan yang terbaru, adik saya sendiri buat. Dia guna basic h untuk buang kesan calar di kereta akibat kuku kucing. Dahla keret berkilt elok sebab cuci pon dengan basic h. Kesan calar pon hilang. 🙂

 

Mitos mengenai basic h

 

“Alaaa..sama je basic h dengan pencuci lain. Kecoh je cakap bagus”

Hehe. Jika ia tidak terbukti dan jalani teknologi yag betol, kami tidak akan bercakap mengenainya. Kami sendiri telah gunakannya sejak 3 tahun lalu. Dan bila bercakap mengenai basic H ini…membuatkan saya sendiri teruja! Kenapa? Kerana sya dah jatuh hati dengan produk ini Dan ia benar-benar terbukti pada saya dan keluarga. Dahla sebotol tu boleh guna lama sangat. Sampai setahun tau jika guna dengan cara yang betol.

 

Basic H Shaklee yang superb

 

Tahukah kita? Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit dan sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

 

Iniah masanya untuk kita berubah kepada sesuatu yang lebih natural. Jangan terpedaya dengan perkataan natural dan semulajadi untuk satu-satu produk, tapi kaji terlebih dahulu. Shaklee bersedia untuk anda membuat kajian dan study mengenai semua produknya 🙂

 

Lagi mitos lain?

“Pencuci tandas pon buat macam-macam? Apa lah orang Shaklee ni. Extreme.”

Hehe lagi sekali.

Kami buat ni sebab kami tahu. Jika tak percaya, buat dulu. Cuba saksikan depan mata sendiri. Then studylah pasal produk ni betol-betol. Anda akan faham apa yang kami maksudkan. It is amazing! Hebat betol Allah bagi idea kepada Shaklee untuk keluarkan produk basic h ini.

 

Testimoni orang yang telah menggunakan Basic H dan telah memberi kesan kepada dirinya dan keluarga?

 

mudah cuci kasut

 

 

hilang kesan hitam di periuk

 

 

sental baju dengan basic h

 

 

testimoni basic h

 

 

testi - tangan anak melecur

 

testimoni demam degan basic h

Kini Mahu Transform?

 

Namun, jika betol-betol nak transform dari kehidupan penuh toksin akibat bahan pencuci sebelum ini, saya sarankan untuk anda mengambil satu set Home Clean terus. Merangkumi pencucian pelbagai aspek termasuk pinggan mangkuk dan juga kain baju kita. Kerana sememangnya kita memang terdedah pada bahayanya bahan pencuci yang berlambak di pasaran selama ini. Dan ini masa untuk berubah.

 

Nk info detail lagi? Boleh klik link ni ye 🙂 http://zahirahhafizan.com/category/basic-h
Satu je nak cakap. Basic H ni sangat-sangat berbaloi. Cubalah dan rasainya sendiri.

 

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda..

 

Ingin dapatkan suplimen untuk anda dan keluarga dengan harga istimewa?

Ingin mendapatkan tips ekslusif yang percuma?

Ingin menjana side income 2-5 angka setiap bulan hanya dari rumah?

 

Boleh hubungi,

Master ira & Hafizan

0139422527

zahirahhafizan@gmail.com

 

Motto Kami

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge