Lecithin Penting untuk Otak

Riuh! Lecithin…Lecithin!!!

Ahaaa…kenapa riuh? Sebabnya…bulan penutup tahun 2015  ni…kita ada offer hebat lecithin dari Shaklee tau. Pergh! Power lah sangatt kan…

Kalau terbaca perkataan “lecithin”…apa yang korang fikir?

Haaaa…ramai yang fikir ia adalah bertujuan untuk potong lemak. Tapi, tak ramai tahu yang sebenarnya fungsi lecithin ni jauh lebih dari hanya sekadar untuk potong lemak.

Haaa..baru tahu?

Meh saya nak cerita ye…

 

Fungsi Lecithin Untuk Otak

 

Tahukah kita yang 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati adalah lecithin. Lecithin mengandungi kolina yang mana merupakan satu keperluan untuk otak berfungsi dengan sempurna.

 

Lecithin ni kan…ia membantu dalam meningkatkan bekalan kolina dan acethycholine tau. Acethycholine ni penting untuk fungsi otak yang sentiasa digunakan untuk berfikir, mengingat, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, bermain dan macam-macam lagi.

 

Jika anak kita alami masalah susah untuk fokus kan…bekalkannya lectihin bersama omegaguard. Berikannya dengan konsisten tau. Kita boleh nampak kesannya.

 

Ahaaa…kan best! Nampak kan…dengan lecithin yang harga murah je tu…kesan macam-macam… Untuk kembangkan otak dan memberikan fungsi otak yang terbaik pon lecithin membantu. Memang superb!

 

 

Apa kandungan Lecithin Shaklee?

 

Ada yang nak tahu kandungan lecithin Shaklee kan? Yelah, apa kandungannya? Kita mesti ambil berat apa yang kita nak makan kan?

Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kekacang soya di mana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

 

Lecithin untuk otak cerdas

Lecithin untuk otak cerdas

 

Haa… Apa pulak fungsi kolina ni ye?

Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf. Maknanya selain untuk menghapuskan lemak degil, kolestrol dalam badan, Lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.
Untuk ketahui fungsi lecithin yang lain, boleh klik di sini ye. http://zahirahhafizan.com/2012/04/lecithinvitamin-untuk-potong2-lemak.html

 

 

Bulan ni ada Offer Best lecithin tauuu… 🙂 Berminat nak tau lebih lanjut?

 

Ingin mendapatkan suplimen terbaik untuk anda dan keluarga?

Ingin mendapatkan suplimen terbaik dan semulajadi dengan harga yang ISTIMEWA?

Ingin menjana pendapatan  hanya dari rumah?

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda mengubah hidup anda…

 

Salam sayang,

Master ira&hafizan

0139422527

Founder Legasi Anugerah Terindah Group

Shaklee Masters nur zahirah and hafizan lutfi

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge