Pesanan bidan~ Bagaimana layani suami semasa isteri dalam pantang

Ahaa…topik hot hehe. 🙂 Betol. Topik ni orang segan nak bincang. Hatta mak bidan sekali pon. Yela, hal rahsia.

Pernah dengar pesan orang2 tua?

“100 hari dulu umur anak baru boleh bersama suami.”

100 hari tu berapa lama? 3 bulan bersamaan dengan 90hari kan. Jadi, 3 bulan 10 hari lah kan 100 hari ni. Kenapa orang2 tua pesan gini? Ia untuk menjaga “keselamatan” isteri. Yela, baru lahirkan anak beberapa kilo, badan isteri tak betol2 pulih lepas pantang. 44 hari pantang ni bukan menjadi lesen besar untuk semuanya “line clear” ye wahai suami2 dan isteri2.

 

true love

true love

 

Tapi, sianlah suami. 100 hari nak kena “puasa” isteri. Boleh ke orang lelaki ni? Saya tak jamin boleh. Hhehe.. 44 hari boleh la kot. Nak tunggu sampai 100 hari?Termenung suami. Kita tak mau nanti ada masalah sesama suami isteri pulak. Tak mau masa isteri tengah dalam pantang mahupon sebelum 100 hari, suami cari lain pulak. Ada juga kes suami “rogol” anak yang berusia 20 hari kan dalam berita baru2 ini. Seram.

 

Jika isteri ikutkan suami pulak… tak sampai 100 hari dah pon bersama suami sebab sayangkan suami… isteri pulak yang alami “masalah”… Jadi nak buat camne bagi selesaikan hal ini….

 

husband and wife

husband and wife

 

Isteri kena faham. Cara untuk memberi “kepuasan” buat suami bukan hanya dengan satu cara sahaja. Haa sudah. Saya dah macam orang2 tua pulak dah bagi pesanan. Tapi saya yakin, tak ramai yang ambil cakna hal ni.

 

Ni saya kongsikan apa yang bidan saya kongsi ilmu dengan saya ye. Alahai segan. 🙂 Tapi saya kena bagitahu jugak ni. Info ini sangat penting kerana bagi elakkan berlaku perkara yang tak diingini seperti suami “rogol” isteri dalam pantang, suami “makan” anak di kala isteri  berpantang dan sebagainya.

 

husband-and-wife-having-issues

husband-and-wife-having-issues

 

Dalam “melayan” suami, bukan hanya menggunakan alat sulit isteri. Tapi, isteri boleh gunakan tangannya, atau apa2 saja dari anggota badannya (pasti yang sesuai) untuk memastikan suami boleh mencapai klimaksnya (pancutan air mani).

 

Ada isteri yang jika dia dalam pantang ataupon dalam keadaan haid, suami langsung tidak dilayan langsung. Hakikatnya, isteri boleh melayan suaminya. Tapi, tidak untuk bersama (hubungan kelamin suami isteri). Part lain semua boleh. Pandai2 lah :). Jangan sampai menyebabkan diri isteri sakit. Di sini, kerjasama antara suami dan isteri mesti ada.  Suami kena faham isteri. Jangan dipujuk rayu untuk mendapatkan “sesuatu” yang sepatutnya isteri tidak berikan di masa itu. Kasihani isteri yang tidak 100% recover (jika masih belum 100 hari usia anak yang baru lahir) mahupon sedang dalam haid.

 

Itu saja yang saya ingin sampaikan. Semoga post saya ini boleh memberikan sesuatu yang baik untuk kebaikan bersama. Mana tahu ada yang alami masalah ini kan. Semoga post saya ini boleh memberi solusi yang terbaik.

 

 

Ingin mendapatkan suplimen terbaik untuk anda dan keluarga?

Ingin mendapatkan suplimen terbaik dan semulajadi dengan harga yang ISTIMEWA?

Ingin menjana pendapatan  hanya dari rumah?

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda mengubah hidup anda…

 

Salam sayang,

Master ira&hafizan

Founder Legasi Anugerah Terindah Group

Owner & Director ZH Land Holdings Sdn bhd

Top 40’s Shaklee Masters

RM 25 Million group sales achiever

Developed 1300 High Level Business Leaders

1 Million Dollar Earner Achiever in Shaklee

Master Ira& hafizan - Founder Legasi Anugerah Terindah

zahirahhafizan@gmail.com

Ira Shaklee Kerteh Kemasik paka kemaman 0139422527

One Response to “Pesanan bidan~ Bagaimana layani suami semasa isteri dalam pantang”
  1. nor hazmira 10 February, 2017

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge