Monthly Archive:: June 2015

4 Formula memilih soya yang selamat dan “tanpa racun”

Pernah anda dengar? “Makan soya macam2 boleh jadi…”   Pernah anda dengar? “Makan lah sangat soya…tirulah sangat omputih”   Hehe. Ini saya nak kongsikan…camne kita nak pilih soya… Haaa..kena ada ilmu bab ni… So lepas ni..orang sembang kencang apa pon pasal soya… Kita dah faham… Tak semestinya dia kata tu betol…kadang2 dia ada kepentingan yang

Kuasa tidur yang Allah berikan kepada kita ada sebabnya

Wow! Pentingnya tidur…baru tahu?hehe  🙂   Tahukah kita…apa yang Allah sediakan untuk kita…setiapnya miliki sebab musababnya. Ia tidak dijadikan dengan main-main. Walaupon tidur tau… 🙂   Tahukah kita….terdapat 5 risiko kesihatan yang boleh terjadi sekiranya kita kurang tidur, sebagaimana dinyatakan di bawah 🙂   1. Idamkan makanan ringan   Haaa…hati-hati ye..hehe… Jika kurang tidur, ia

4 sebab utama kenapa protin sangat penting untuk ibu menyusu

Protin..satu vitamin asas yang badan kita perlukan… Terutamanya ibu menyusu dan mengandung. Saya ingin kongsikan 4 sebab utama kenapa ibu menyusu perlukan protin…   1. Untuk bekalan kalori tambahan untuk si ibu Jika dilihat kepada jadual pemakanan..ibu menyusu memerlukan kalori yang lebih daripada orang lain.. Kenapa? Kerana susu dihasilkan itu apabila diberikan kepada si anak..

Mereka bertiga juga “membakar” saya dalam diam….

Alhamdulillah, syukur saya diberikan kesempatan ini. Semalam, hari yang cukup indah buat saya tau. Apabila ramai anak buah yang turut serta dalam menerima anugerah. Mereka ini layak menerima anugerah kerana mereka konsisten dalam komitmen mereka untuk berjaya dalam Shaklee.     Saya zoom in mereka bertiga untuk saya kongsikan cerita… Mula-mula saya nak cerita berkenaan