Monthly Archive:: November 2014

Masa sangat mencemburui kita

Masa itu lebih daripada emas. Kerana masa ni tiada pengganti. Jam 12 pagi pada 14.11.11  tidak dapat ditukar ganti. Hanya itu sahaja hari dan waktunya. Jika kita kaya sekalipon, jutawan billionaire sekalipon, kita tak boleh dapatkan balik jam 12 pagi pada 14.11.11.   Nampak? Masa sangatlah penting. Bagi saya, kita mesti berada di hadapan berbanding

Malu untuk berniaga itu perkara normal

Alhamdulillah, saya diberi kesempatan untuk mendengar perkongsian dari seorang peniaga yang bekerja sebagai pembaca berita di TV3. Kiranya beliau berniaga juga walau pon bekerja. Saya tersentuh apabila beliau katakan ada yang bertanya, “Bukan ke awak ni pemcaba berita kat TV3. Kenapa berbisnes?”   Ada perasaan malu yang dia rasa sebelum ini. Malu kerana orang memandang

Penat keterlaluan yang berlarutan boleh menjejaskan rumahtangga. Awas!

Di suatu petang selepas balik kerja, macam-macam keluhan didengari.. “Abang, sayang penatla. Abang belilah makanan hari ini”   “Abang, apa ni letak sana letak sini barang. Orang penat tau. Ni nak naik angin ni” “Ayang, boleh tak cepat sikit buat kerja tu. Abang penat sangat ni”     Ok, ketiga-tiga dialog ini berkaitan dengan penat.

Master Coordinators Celebration Maria Firdaus memang luar biasa hebat!

Alhamdulillah, selesai sudah majlis gilang gemilang Masters Maria Firdaus. Mereka miliki aura yang cukup hebat! Banyak sangat ilmu baru yang diperolehi daripada Masters Celebration kali ni. Gembira tak terkata saya apabila cicit saya dalam Shaklee dah selesai majlis mereka.   Sebelum majlis bermula, saya ambil peluang bergambar dengan “pengantin perempuan” terlebih dahulu. Sebab nanti tak

Klinik keusahawanan dan pelaburan DAO Siri Pertama

Alhamdulillah, sempat saya menulis pagi ini. Saya nak kongsikan dengan anda yang membaca blog zahirahhafizan.com input yang saya dapat daripada kelas klinik keusahawanan dan pelaburan Dr Azizan Osman semalam. Jujur saya katakan, ini adalah kali pertama saya hadir. Banyak kali mencuba, mungkin bukan rezeki saya sebelum ni. Kesiann saya kan..hehe. Tapi alhamdulillah, hadir sudah rezeki

Anak adalah untuk disayangi, bukan untuk dibuang

Alhamdulillah, syukur kepada Allah atas segala nikmat yang Dia berikan tanpa putus buat saya dan keluarga. Saya dikurniakan suami, anak-anak, ibubapa, adik beradik, sahabat handai dan juga seluruh ahli dalam Legasi Anugerah Terindah sebagai penyeri hidup saya. Tidak lupa juga kepada customer yang tidak putus memberikan support. Terima kasih.   Apa yang saya nak ceritakan

Tips elak anak daripada dibuli dan membuli

Kes buli adalah sesuatu yang memberi kesan buruk kepada mangsa buli. Juga satu sikap yang boleh merosakkan sehingga melibatkan kecederaan. Sikap membuli ini adalah sikap yang Allah tidak suka dan semestinya mesti ditangani. Sebelum kita menangani anak orang lain, kita seharusnya menangani anak kita sendiri daripada sikap membuli ini. Saya kongsikan sedikit kajian yang dibuat

Pantang larang untuk ibu menyusu susu ibu

Saya nak berkongsi apa pantang larang untuk ibu menyusu susu ibu. Ramai yang mengadu susu kurang. Badan lemau. Kesian saya dengar. Saya faham rasa itu kerana saya juga ibu menyusu:) Pantang larang ni saya ambil daripada nenek belah suami saya. Beliau sangat menjaga pantang larang. Orang cakap, jangan kuat sangat pantang, nanti badan sensitif. Tapi

Berniaga kerana ingin kaya atau mahu membantu orang lain?

Alhamdulillah, Allah mudahkan saya untuk menulis di sini. Terima kasih buat pembaca blog zahirahhafizan.com, juga customer saya yang saya sayang semuanya. Syukur diberikan nafas dan nikmat daripada Allah tanpa putus buat kita semua terutamanya kesihatan. Kita dikurniakan jari untuk menaip. Mana jari paling penting? Tiada yang paling penting. Kerana semua kelima-lima jari lah yang paling

Hati cantik dan bersih mengundang rezeki Allah tanpa putus

Ramai yang utamakan cantik rupa. Tidak ramai yang juga mengutamakan kecantikan hati. Hati ini adalah seketul daging yang bila ia baik, baiklah seluruhnya. Yela, jika hati baik, hati cantik..tidak akan ada pembohong, tidak akan ada pencuri, tidak akan ada pemberontak, tidak akan ada pengumpat dan sebagainya. Semuanya terpulang kepada hati. Hati bersih magnet kepada rezeki