Aku dulu, bukan lagi aku yang sekarang…


Ramai yang ada masalah kewangan sejak macam2 naik ni. Tol naik, harga barang naik, kos mengasuh anak pon naik. Jenuh kan. Semua naik. Tapi gaji tak naik2. Tapi kita ni tak perlu nak tuding jari kat sesiapa. Kerana kita hidup dalam dunia yang penuh cabaran sekarang ni. Kalau asyik nak tuding jari orang ni salah, orang tu salah..sampai sudah kita takkan ke mana2.

Tahu tak kita..disebabkan oleh masalah ekonomi ni..ramai yang runtuh rumahtangganya. Disebabkan oleh masalah ekonomi, ramai ibu2 yang terpaksa tinggalkan anak2 kecil sebab kena gi kerja. Mulalah anak2 rapat dengan pengasuh atau penjaga sampai dah mula menjauh dari ibubapa sendiri. Ada juga yang alami tekanan sangat kuat sampai boleh kelar anak. Ada juga yang sampai gila dan tak ketinggalan ambil dadah sebab terlalu tertekan. Kritikalkan kes camni. 
Sampai bila kita nak terus mengikat perut? Nak beli ni tahan. Nak beli tu tahan. Semua tahan. Sehingga merana dalam diri. Bernanah lama2. Rasa macam hidup ni sia2. Tak kesian ke kat anak2? Kat isteri..kat suami? Sampai bila nak menumpang rumah ibubapa sedangkan dah berbelas tahun berumahtangga? Sampai bila nak menyewa?
Dulu, saya pon macam ni jugak. Serba serbi kurang walau saya bergaji agak besar. Walau saya merupakan seorang graduan dalam jurusan kejuruteraan di univerisit tempatan yang orang rasa gah, walau saya bekerja di syarikat minyak gergasi di Malaysia ni, tapi tak cukup pendapatan saya tu sebab tekanan hidup makin hari makin kuat. Dulu, saya tiada confidence dalam diri untuk bercakap atau berkongsi dengan orang lain sebab saya rasa hidup saya teruk. Tapi kini, semuanya berbeza.kerana saya bertemu dengan sesuatu yang mampu mengubah hidup saya 360 darjah. Saya dulu memang tak sama dengan saya yang sekarang. Dari segi pendapatan jauh lebih baik. Meningkat 20kali ganda berbanding gaji terakhir saya pada July 2013. Emosi, jiwa, pemikiran saya juga cukup berbeza kerana saya miliki semua yang saya inginkan termasuklah bekerja dari rumah, jaga anak2 sendiri tanpa perlu hantar kepada pengasuh, boleh hidup dengan lebih aman dan damai tanpa perlu punch card atau mintak cuti dengan boss. 
 Inilah saya di kala Master Celebration kami ada 18jan 2014 yang lalu..

Bagaimana saya boleh berbeza dari saya yang dulu? Sebab saya bertemu dengan Shaklee. Betol, apabila saya masuk dalam grup Shaklee di bawah grup jutawan…ia cukup berbeza. Pertama sekali leader saya cakap masa saya mula terjebak dengan Shaklee ialah BERKONGSI..masa tu saya agak blur bagaimana untuk saya berkongsi. Sebab saya takde pengalaman dalam bisnes melalui online ni. Satu2 saya diberi tips. Dan saya juga wujudkan tips untuk diri saya sendiri melalui pembacaan dan pengalaman sendiri. Melangkah satu demi satu..bila jatuh, bangun balik. Ulang benda yang sama iaitu berkongsi. Dan akhirnya, alhamdulillah kejayaan milik saya dan grup saya yang semakin hari semakin mencanak..

Kesimpulan yang saya boleh ambil adalah…MULAKAN sesuatu dengan sesuatu yang betol dan terbaik. Saya dapat rasa grup Shaklee saya melakukan duplikasi yang betol. Bukan ajaran sesat. Dan ia semakin kukuh dengan tips2 dan cara2 yang baru..yang dah terbukti orang lain lakukan dan hasilnya adalah kejayaan.


Saya tahu begitu ramai yang buat bisnes Shaklee ni. Tapi bukan semua grup yang betol. Jadi pilihlah grup yang tepat dan betol jika kita mahu berjaya. Saya dah merasainya. Merasai apa? Merasai seronoknya berada dalam grup yang betol. Jadi, kalau mahu menjadi seseorang yang berjaya, mulakan sekarang untuk mengambil tindakan yang sewajarnya… sebelum ia terlambat. Mulakan sekarang untuk duplicate kejayaan orang lain pada diri kita. kerana kita mahu jadi lebih baik dari mereka yang berjaya.


Salam sayang,
Master Nur Zahirah

0139422527

zahirahhafizan@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge