Nutriferon: Penemuan TERHEBAT dalam bidang Immunologii

Bulan lepas, Shaklee buat promotion hebat untuk buy 6 free 1 sustained release vitamin c. Bulan ni pulak, Shaklee buat promotion hebat untuk buy 6 free 1 nutriferon! Memang dua2 ni antioksidan penting dan hebat! Sehebat dan segah nama Shaklee di persada makanan tambahan di peringkat antarabangsa. Marilah kita berkenalan dengan nutriferon ye…Kalau tak kenal, maka tak cinta! Jadi kenal2 la ye~

Dengan penemuan nutriferon, ia merupakan penemuan terHEBAT dalam bidang immunologi. Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo pada tahun 1954. Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia iaitu nutriferon. Dia telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan: iaitu biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago; mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formulanya yang digunakannya adalah semulajadi, selamat,tulen dan berkesan. Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebgai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.

Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan dipaten oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee!

Di dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidsophobia (penyakit anjing gila), herpes dan HIV. Tambahan pula, ia telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan pelbagai jenis penyakit.

Apakah 4 ekstrak tumbuhan tu ye??

1. Biji labu

Tujuannya adalah untuk merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh serta menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser

2. Biji Plantago Asistica

Ia mengandungi polosarida yang mengaktifkan sel-sel imun.

3. Honeysuckle Jepun

Menentang pencerobohan virus dan kuman adalah fungsinya

4. Bunga Safflower

Ia menghasilkan dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman.

Ada yang bertanya…mana datang virus,kuman dan mikrob ni? Yelah…kita ni sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan (aircond, gas buangan, asap, virus di udara, habuk), berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perabut,habuk hama pada selimut, pengangkutan awam,peluh,air), makanan,latihan fizikal, persekitaran kerja dan sebagainya….

Aiiihh…memang senang kan kita expose kepada pencemaran…sekarang ni dunia kita ni penuh dengan pencemaran…minum air pon kena berhati2…nak sedut udara pon kena hati2…oppsss…camne nak hati2 bila sedut udara..ehehehee…

Camne pulak mikrob menjejaskan kita ye? Ia berlaku apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun. kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur, selsema, batuk, alergi, asma, ekzema,jerawat dan sebagainya. Sel-sel yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dan sebagainya.

Apa interferon kegemaran dan pilihan saya sekeluarga?? Sudah tentulah nutriferon ni la!! Nak tau tak?? Suami saya…seorang yang lemah imun sistem dia sebelum ni..orang lain tak selsema…dia selsema dulu..hehheee…dulu..sibuk je nak kena gi klinik bila demam. tapi sekarang..bila dia rasa sakit tekak je sikit..atau rasa macam lemah badan..terus dia ambil nutriferon 1 sachet. terussss hilang..tak jadi demam,tak jadi selsema, tak jadi sakit2 badan..

Pernah suami demam masa balik kampung untuk beraya..apa taknya..dia tukang angkat beg2 berat..tukang jaga anak2..anak2 pulak aktif macam ape entah kat KLIA..hhehee..biasalah budak2 kan..terus dia demam..sakit badan…saya terus bagi suami amik nutriferon sebab tak mau demam dia melarat2 pulak nanti…dan alhamdulillah..memang hilanggg terus…tak yah gi klinik…

Dulu..mak saya …ayah saya…gunakan panadol untuk sakit2 badan..huhhh..bahaya bukan main! sebab bila sering sangat amik panadol..ia tak bagus untuk badan kita…sekarang mak ayah,adik2 saya amik nutriferon je…ayah dan mak sangat berpuas hati..sekarang ni dah takde panadol kat rumah kami kat kampung! hoyeaahhh!!! mak ayah saya amalkan pemakanan yang sihat dengan mengambil nutriferon dan reject panadol.

Saya pulak…ibu menyusu..biasalah anak kecik kan..senang nak dapat sakit..bila berjangkit dengan orang sekeliling…bila saya rasa anak saya nak selsema atau nak demam..bunyi batuk sikit2…saya terus ambil 1 sachet nutriferon untuk diri saya..untuk boost up imun sistem diri saya…dan pastu bila anak saya minum susu saya…susu saya ni mengandungi sistem imun yang tinggi! so anak saya memang tak jadi selsema,batuk,demam…

kesimpulannya..saya jadikan nutriferon ni sebagai bekalan saya ke mana-mana pon..kat rumah mesti ada..kat dalam beg tangan mesti ada..kat ofis pon mesti ada!!

Anda bagaimana? Takkan la demam, batuk, selsema..sume nak telan ubat hospital…prevention is better then cure kan..daripada amik ubat yang sure ada dadah (memanglah dadah ni tak overdose dan tak disalahgunakan)..tapi suplimen lebih baik dari itu kan..^_^..

Mana nak cari ye?? Shaklee pilihan TERBAIK!!

___________________________________________

Puan Zahirah [Ira]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 846816]
013-9422527 |
zahirahhafizan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge