Testimoni: Kak Yah sangat2 berpuas hati dengan Basic H..Dulu nak amik satu botol pon was2..tapi hari ni order lagi 5 botol!! Nak bagi hadiah kat parents dan adik beraadiknya juga~

Huh….hari ni isnin…hari permulaan nak masuk ofis balik..hehe..minggu ni nak setelkan semua kerja di ofis dengan lebih laju dari minggu lepas…nak reach every deadline walau lambat lagi sume deadline tu..minggu ni jauuuhhh lebih baik dari minggu lepas..hehehe..amacam?semangat berkobar2 tak nak g keje ni?? Ok…we come to what I want to share hari ni ye….

Semalam..masa usrah bersama sahabat2…saya ada tanya sahabat saya ni..sebab dia amik Shaklee dengan saya…Ni dialog antara saya dan dia…

Saya: Kak yah, sihat ke? Ada alah lagi? Shaklee ok dengan kak yah?

Kak Yah: Alhamdulillah ok..sekarang tak rasa penat sangat walau pegnen. Walau muntah..masih bertenaga la ira..hehee..

Saya: Alhamdulillah…consisten ye kak yah..

Kak Yah: Ok…ni nak bagitau…kak yah suka la pencuci Shaklee tu…apa nama dia…haa…Basic H tu….(kak yah cerita dengan riak wajah yang excited!)

Saya: Nape suka sangat dengan basic H tu kak yah?

Kak Yah: Kak yah guna basic H je sekarang ni kat umah untuk cuci apa2 pon…botol susu,pinggan mangkuk, lantai, tandas, peti ais, perabot, cairkan lauk yang tengah beku dari freezer, tingkap,kereta…hehheheeh..sume guna yang tu lah…memang hebat lah basic H ni ira…kak yah guna ikut suggession ira tu…setitik dua je guna…memang lain sangat2 berbanding dengan pencuci biasaa…sebelum ni tak jumpa pencuci sehebat ni…sekaraang dah jumpa..dah dekat 4bulan guna..tapi baru guna dalam 1/4 botol…memang puas hati lah…ni kak yah nak balik umah..nak order 5 botol lagi tau..nak bagi hadiah kat adik beradik dan mak..biar semua orang guna Basic H Shaklee..sangat berpuas hati dengan harga dan kualitinya…setahun pon belum tentu habis ni walau pakai tiap2 hari….

Saya: (Tersenyum sebab boleh bantu sahabat saya guna kan pencuci serbaguna yang sangat2 bagus ni..iaitu Basic H…)

Apa itu Basic H ye? Ha….jom berkenalan dengannya!

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate

Basic H adalah cecair yang serbaguna. Sangat bagus disediakan di rumah untuk banyak kegunaan.

# KEGUNAAN CARA
1 Mencuci & membersih sayur-sayuran dan buah-buahan daripada racun & bahan kimia Isikan air ke dalam besen dan masukkan 5 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
2 Mencuci & membersih ikan, ayam & daging & makanan laut daripada bahan awet Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
3 Mencuci & membersih makanan basah spt. Mee kuning, kuehtiau dsbnya daripada bahan awet Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
4 Mencuci & membersih tempat dan peralatan memasak (terutama yang berminyak) Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h dan gunakan untuk mencuci peralatan memasak
5 Mencuci & membersih bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin tingkap, rak buku, almari dsbnya Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian mopkan atau lapkan tempat yang hendak dibersihkankecuali bilik air dan tandas perlu diberus
6 Mencuci badan, tangan dan kaki daripada daki kotoran, pijar lada, dakwat marker pen, minyak dsbnya Basahkan tangan dengan air kemudian tuangkan 2-3 titik kemudian digosok-gosok serta bilas
7 Mencuci & membersih lantai serta alat permainan Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian cuci alat mainan dan dibilas manakala cucian lantai tidak perlu dibilas selepas lantai dimop kerana ia mudah kering dan tidak melicinkan lantai
8 Menanggalkan gula-gula getah pada baju dsbnya Titikkan 5 titik di sebelah belakang baju yang terkena gula getah kemudian digosok-gosok hingga tertanggal
9 Mengasah pisau Titikkan 4-5 titik pada pisau dan asah pisau seperti biasa sehingga tajam
10 Membersih dakwat pen pada tangan, baju dsbnya Titikkan 4-5 titik di tempat terkena dakwat, digosok dan kemudian dibilas


UNTUK KECEMASAN
# KEGUNAAN CARA
1 Menghapuskan kutu di atas kepala Basahkan rambut dan ambil 10 titik basic-h dan lumurkan ke atas kepala dan ratakan. Setelah selesai balutkan kepala dengan kain tuala bersih dan biarkan selama 10-15 minit barulah dibilas
2 Terkena minyak, air panas atau melecur terkena benda panas Sapukan terus basic-h ke atas tempat yang terkena tadi dan kulit tidak akan menggelembung atau melecur bahkan akan rasa sejuk.
3 Menghindarkan & membunuh serangga seperti lipas, nyamuk, semut, lalat dsbnya Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam botol semburan bunga yang dicampur air kemudian goncang dan semburkan kepada serangga
4 Demam panas (sebelum berjumpa doctor) Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam besen kecil yang mengandungi air.Kemudian sapukan atau lumurkan ke seluruh badan dan kepala.
5 Sakit gigi Masukkan 4-5 titik basic-h ke dalam cawan yang dicampur air kemudian kumur. Sekiranya sakit pada gigi berlubang titikkan 2-3 basic-h pada kapas dan letakkan pada tempat yang sakit.
6 Gatal-gatal pada badan atau miang (masalah kulit) Tuangkan 4-5 titik ke dalam gayung. Kemudian gosokkan ke seluruh tempat gatal dengan menggunakan span mandian dan dibilas.
7 Ulser dan mulut berbau Tuangkan 4-5 titik ke dalam gelas kemudian kumur (sekerap mungkin)
8 Penyubur tanaman dan penggembur tanah Air lebihan cucian basic-h boleh disiram pada pokok bunga dan tanaman lain untuk membantu kesegaran dan kesuburan.
9 Menghilangkan karat dan daki pada barang kemas, jam tangan dsbnya Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam mangkuk kecil kemudian rendamkan dan biarkan selama 15-30 minit, karat dan daki akan tanggal serta kelihatan kilat seperti baru.

mari kita guna bAsic H ..berbulan2 plak tu tahan.. dan yg bestttt 1000 kegunaan..dasatttt..Basic H ni merupakan pencuci biodegradable dan tidak bertoksik yang pertama dikeluarkan oleh Shaklee pada 1960. Saya guna selama setahun Basic H ni…tak habis2 lagi….huhu…memang jimat!

Bagaimana dengan anda? Nak cuba Shaklee?
Boleh hubungi saya di zahirahhafizan@gmail.com atau sms/whatsupp 0139422527 untuk sebarang pertanyaan:)

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge