Mealshake: “Mama, mira nak minum lagi…” Dulu tak de selera…kini terbuka selera nak makan…

Salam sejahtera kepada semua…saya rest jap update blog..dan hari ni kembali bersiaran..hehe….Ni saya nak share berkenaan mealshake yang dicuba oleh kak aida untuk anaknya..saya berkongsi kegembiraan yang kak aida rasa…jom baca..

Situasi : Pagi sebelum pergi sekolah

Mira : Mama, mira nak lagi yang mama bancuh dalam susu Mira tu.
Mama : Yang mana?
Mira : Yang mama bagi semalam.
Mama : owwh.. MEALSHAKE tu. Mama ingat nak bagi Mira selang sehari minum. Tapi best ye? Oklah

Saya pun bancuh dan sekarang, hampir setiap pagi dia akan minum bancuhan Mealshake.
Amirah, anak saya yang sulung memang tidak gemar makan pagi seawal jam 7. Puas saya berfikir, apa nak bagi supaya dia mendapat bekalan zat yang mencukupi sepanjang persekolahan dia. Agar otaknya cerdas dan dia pun cergas (Semua ibu nak anaknya sihat kan!). Tambahan pula, Amirah ada sejarah kesihatan yang tak berapa bagus. Ada seasonal athma, alahan dengan makanan yang tinggi colouring preservative, selalu admitted hospital hampir setiap tahun dari dia berumur setahun setengah. Sampai dia berumur hampir 8 tahun ni, saya dah cuba macam-macam. Suplemen, madu, ubat tak usah cakap.

Alkisahnya, saya nak cari suplemen untuk bekalkan dia nutrien yang cukup awal pagi. Saya cuba contact kawan lama, Cery. Dia suggestkan MEALSHAKE Shaklee. Saya pun beli dan cuba. ALhamdulillah. Rupa-rupanya MEALSHAKE ni tak terhad pada membekalkan nutrisi tetapi juga dapat meningkatkan antibodi anak saya. Alhamdulillah, badan dia dapat control sikit bila ada demam atau flu. Saya consistently bagi air madu dan MEALSHAKE ni.
Alhamdulillah…thanks kak ida atas perkongsian..



Apa itu MealShake?Shaklee Meal Shakes merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic. Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain. Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat. Pilihan protein soya terbaik anda


Saya tumpang seronok dengan cerita ni…kerana saya sangat faham ape rasa bila anak tak lalu mkn…bila anak tak sihat…bila anak sembelit…aih…jenuhla hai kita memikirkan dia….pernah saya nangis bila ank sulong saya nangis sebab sembelit…

Kenapa Mealshake ni sangat best? Anak saya Aiman pon sangat suka kan mealshake ni. Ia mempunyai perasa vanilla. Saya pasti tentu ramai ibu2 di luar sana yang sukakan rasa vanilla. Kalau kita suka, anak kita mestila lagi suka kan? Ni dia disenaraikan faedah mealshake.

  • Complete Nutrients – Provides 24 types of A to Z essential vitamins, minerals and trace minerals. Deficiency in trace minerals will affects the absorption of vitamins and causes inactive enzymes. It also contains soy lecithin that works hand-in-hand with fat soluble vitamins.
  • Supplies Key nutrient to cells – Rich in protein (contain no lactose) that helps in forming skin, nails, hair, organs, blood, immunised cells etc.
  • Aids in Growing Up – Contains folic acid, biotin, rich in calcium and magnesium that are needed for building bones and cells in the growing up process.
  • Anti-Oxidants – Contains vitamins A, C, E, zinc, selenium which are the anti-oxidant components for anti-ageing.
  • Restore skin complexion – Contains complete vitamin B-Complex, iron, copper to form healthy red blood cells, thus improves the skin colour complexion. Detoxification – Rich in soluble fibre that helps the (peristalsis of colon and stomach/bowel movement) to excrete excess fat and waste from the colon and stomach.
  • Great Taste for young and old – Delicious drink with natural fructose; quick replenishment of the necessary nutrients for the body; contain no artificial colouring and artificial sugar.

Mealshake ni diambil hanya satu sudu teh dan sekali saja sehari. Bancuhkan dalam susu anak kita. Satu canister ni boleh tahan sehingga 2 bulan. Memang sedaaappp..kalau tak percaya, cubalah.

Boleh hubungi saya di zahirahhafizan@gmail.com atau sms ke 013-9422527 untuk sebarang pesanan atau konsultasi percuma.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge