Be positive everytime!

Selamat malam kepada semua..sebelum saya masuk tidur…saja nak karang skrip dlm blog saya ni..hehe…berangan nak tulis skrip…jadilah saya ade blog…boleh tulis kat blog saya kan? Hehe…malam ni saya nak bercerita berkenaan dengan “anda adalah apa yang anda fikirkan”…hmmm..pernah dengar kan tajuk ni…kalau kita fikirkan kita boleh..memang kita dapat melakukannya…kalau kita dah fikir kita gagal awal2 lagi…memang tak yah fikir..memang gagallah…sebab tu fikiran kita ni sangat hebat…jadi..pastikan hanya benda2 positif saja yang masuk dalam fikiran kita…jangan kita masukkan benda2 negatif dalam minda kita..nanti kita pon jadi orang yang berfikiran negatif…jadi orang yang stress..kan kalau stress ni senang nak dapat penyakit…saya tak maulah jadi orang yang senang dapat penyakit..susah nak kena dapat rawatan tiap masa…saya nak jadi orang yang sentiasa berfikiran positif..walau pon banyak dugaan yang menimpa…saya nak senyummm je tiap masa…supaya masalah yang datang tu dapat saya tukar menjadi cabaran bagi mematangkan diri saya dari seblum ni…


Pernah dengar kuasa minda? haaaa..inilah dia….apa kita fikirkan..itulah kita…so…kalau kita asyik fikir positif je..aura positif akan sntiasa datang kepada kita…tak kisah lah kita ni sebagai seorang ibu ke…ayah ke…anak ke…pekerja ke…dalam hidup kita ni..minda yang mainkan peranan penting..jadi kita gunakanlah kuasa yang ada pada minda ni untuk menggapai kejayaan kita di dunia dan akhirat..kalau kita berfikiran positif…kawan2 yang baik nak datang rapat2 kat kita..benda2 jauh lari jejauh dari kita…suka kan? So kita kena tanamkan dalam diri kita yang kita kena sentiasa positif..kalau kita di kelilingi oleh orang yang berfikiran negatif..kita yang kena betolkan keadaan tu..jangan pulak kita yang terpengaruh dengan keadaan negatif tu…


Dan akhir sekali…kita kena senyummmm…senyummm…senyummm…datang ape pon senyumm..kena marah dengan bos pon senyumm…heheehe….bila kita latih diri kita sentiasa senyum…memang semuanya kita rasa ringan..tak pressure2 pon…cubalah…:)

buah epal ni pon pandai senyumm…kita pon lagilah pandai senyumkan?

akhir kata….jom kita biasakan diri kita dengan berfikiran positif dan senyum selalu…saya nak tidur dah..night~:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge