Vitamin E boleh dijadikan first aid kat rumah…Memang berguna untuk cepat keringkan luka akibat melecur..

Selamat tengahari semua. Dah masak lunch ke? Hehe…jangan duk depan komputer sampai lupa nak masak ye..ni peringatan untuk diri saya jugak ni..eehheeh…Tengahari ni saya nak cerita pasal vitamin E. Semalam nak dijadikan cerita…saya masak ayam goreng berempah kari untuk hubby dan anak2..Ni lah ayam goreng kegemaran mereka…memang yummy!! Ni resepi mak mertua kesayangan saya lah..hehe..Tengah balik2 ayam tu..tiba2 terpercik minyak panas ke lengan saya..sebab terkuat balik ayam tu secara tak sengaja..Aiya!!Pedih yang amat lah rasanya.. Memang melecur…Saya tak tahu nak letak ape..tapi terus teringan kat Vitamin E Shaklee yang saya letak kat dapur..Terus saya pecahkan satu biji tu dan sapu2 ke seluruh tempat luka saya..Memang semalaman saya pakai vitamin E tu sampaila keesokan paginya…

Ni dia vitamin E kegemaran saya dan suami..

Esok2..bila bangun dari tidur..saya tengok tempat melecur saya dah kering!! Takde gelombong2 pon…luka memang cepat pulih..Allahurabbi…mula2 kena tu…memang sakit la…tapi esoknya…terus tak pedih..alhamdulillah…dan sekarang…bagi saya…vitamin E Shaklee ni dah jadi 1st aid saya di rumah ni…Saya nak teruskan sapu vitamin E di tempat melecur tu sebab ade tinggal parut kat situ..

Pernah juga anak saya jatuh dan luka..terus saya sapukan vitamin E di kakinya…Alhamdulillah luka dia cepat kering dan takde mengadu sakit pape dah…

Kenapa saya kata Vitamin E ni sebagai penyembuh luka yang cepat? Jom kita baca fakta tentang vitamin E Shaklee..Terima kasih kak laila atas perkongsian info.

  • Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
  • Memperbaiki peredaran darah,utk memperbaiki tisu,
  • Melindungi paru2 dari pencemaran udara.
  • Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
  • Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan menguatkan dinding kapilari.
  • Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat,
  • Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk)
  • Merendahkan kadar kolesterol.
  • Membantu mencegah kanser.
  • Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki( ni bagi yang plan untuk dapatkan anak. Kita usaha..Allah yang memberi..)
  • Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri
  • Ha, tu dia fungsi vitamin E. Bukan satu je. Tapi banyakkkkk…Saya ada lagi cerita tentang vitamin E ni..Nanti saya sambung lagi ye di lain kali..Bagi sikit2 dulu..Baru berkesan kan? Hehe…Oklah ye..saya nak g masak ni..selamat berhujung minggu semuaa…hepi and hepi always..for your beloved ones:)

    * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
    Boleh hubungi saya di zahirahhafizan@gmail.com atau sms/whatsupp ke 0139422527 untuk sebarang pertanyaan.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge