Daily Archive: Sunday, November 20, 2011

Salah faham tentang suplimen?

1. Supplement adalah ubat – TIDAK. Supplement bukan ubat. Ubat terdiri daripada bahan jenis dadah yang ‘asing’ untuk tubuh kita. Supplement adalah vitamin-vitamin pembina tubuh yang diperlukan oleh tubuh badan kita. 2. Kita tak perlu vitamin sebab dah cukup makan – Bila diselidiki diet harian kita, kebanyakan yang kita makan tu HAMPAS sahaja. 3. Semua

Adakah anda perlukan vitamin tambahan?

Jawapannya TIDAK, sekiranya…Anda makan: Anda tinggal di tempat sebegini: Beraktiviri begini: Namun hakikatnya… Hari ni kebanyakan orang makan benda yang macam ni: Tinggal pula di tempat yang mendedahkan kita dengan ini: Dan aktiviti pun lebih banyak habiskan masa dengan ini: Anda mungkin tak perlu jika anda tiada kaitan dengan 3 kategori terbawah tadi tu. Tepuk

Cara atasi rambut gugur

Apakah penyebab rambut gugur?Rambut kita sebenarnya sering mengalami keguguran kerana ia adalah proses semulajadi rambut – gugur dan tumbuh semula. Ibu yang baru melahirkan anak pasti mendapati rambut mereka mengalami pengguguran tatkala usia anak 3-4 bulan kerana perubahan hormon. Namun bila ia berlaku dengan begitu esktrem, pastinya mendatangkan keresahan.. Apakah yang boleh membantu untuk mengatasi

13 kebaikan Lecithin. Bukan Sekadar untuk kuruskan badan!

Bila nak kurus, orang akan mencari suplimen untuk pecahkan lemak. Kan? Salah satunya adalah lecithin. Dalam Shaklee, kita miliki lecithin untuk tujuan itu. Khasiatnya jauh lebih banyak. Bukan sekadar untuk pecahkan lemak ye. Sekarang ni Lecithin menjadi sebutan dalam hal ehwal menguruskan badan, menurunkan kadar kolesterol, memecahkan lemak, dan sebagainya.Namun, tahukah anda fakta lanjut tentang