Kasih buat seorang ibu dan ayah…memudahkan ibu dan ayah untuk menjalani ibadah puasa dengan lebih baik bersama vivix

Alhamdulillah…pagi ni saya dan suami sempat menjamah kurma dan performance drink serta ESP semasa bersahur tadi walaupon bangun jam 4.50pagi. Anak2 kami turut jaga untuk “bersahur” upin dan ipin. Budak2 sekarang..tapi nak kena kita dulu tengok upin ipin tu baru lulus nak bagi diorg tengok..Alhamdulillah hari ni dah masuk hari ke 5 berpuasa. Laju betol kan masa berlalu. Saya masih dapat puasa sepenuhnya walaupon turut menyusu dan expressed milk kat ofis. Hari ni saya nak bercerita mengenai mak dan ayah saya di kampung.

Sehari sebelum berpuasa, mak ada telifon saya. Mak cakap..lutut ayah makin membengkak..sekarang ayah macam dah ada 2 lutut. Ayah dah tak boleh solat sambil berdiri sbb ia sangat menyakitkan. Kalau sujud pon..lambat sangat nak bangun balik. Kat rumah saya takde tandas duduk. Semua tandas mencangkung. Ayah nak kencing pon kena pakai kekuda. Bila saya dengar, saya sangat kesian. Sedih sangat bila ayah yang banyak berkorban untuk saya menderita macam tu. Saya selalu jugak tanya kaba pasal lutut ayah. Tapi ayah cakap dah ok. Tapi sekarang ia makin semakin tak ok. Dulu ayah amik ubat yang doktor bagi. Doktor dah suggest untuk ayah buat pembedahan lututnya tu. Tapi ayah tak nak. Kalau saya pon tak nak jugak operate lutut. Mak pulak cakap badan dia sangatla mudah penat. Sakit belakang, bahu..tapak kaki..sume sakit2. Yelah, mak lahirkan 8 orang anak. Setiap 2 tahun pulak tu. Badan memang sentiasa penat la.

Dulu saya pernah nak bagi mak ayah amik vitamin..tapi diorang ni jenis yang susah nak amik tablet mahupon cecair. Pastu banyak betol alasan bila saya cakap nak bagi supplimen demi kesihatan mereka. Hehe..biasalah kan orang tua..tapi kali ni mereka sendiri request. Jadi diorang tak banyak soal..Ikut je suggession saya:)

Saya terus buat order vivix untuk mak ayah guna sepanjang Ramadhan.
Ayah dan mak terus mencuba vivix tu sebelum tidur seperti yang saya sarankan. Esoknya alhamdulillah ayah tak rasa sangat sakit di lututnya. Mak pulak merasa sangat segar walaupon berpuasa sambil menjadi babysitter kepada 2 orang kanak2. Sampai boleh pergi sapu seluruh laman rumah. Ada orang tegur,”kak ani tak puasa ke hari ni? Saya tengok dari tadi duk mencabut rumput tu puasa2 ni”. Lenguh2 badan mak pon berkurang. Tu baru makan sesudu teh. Banyak nye bagi kesan kepada kesihatan mak ayah saya. Ayah pulak boleh buat solat terawih sampai 21 rakaat tanpa ada masalah walaupon lututnya masih bengkak. Saya tak tahu kesan vivix begitu mendalam dan cepat. Jomlah kita cuba bagi vivix kepada mak ayah kita. Kesihatan mereka tak dapat diganti dengan duit. Kalau mereka sakit makin teruk, lagi banyak duit yang akan dihabiskan kan? So lebih baik kita ambil tindakan cepat2 sebelum terlambat. Lagipon mak ayah kita banyaaakkk sangat berjasa kepada kita. Apa salahnya kita membalas jasa mereka dengan berikan vivix kepada mereka. Duit boleh dicari, tapi mak ayah kita tiada gantinya. Kita pon tak tahu bila mereka akan kembali kepada Allah kan. Jadi selagi mereka masih bernyawa, berikanlah yang terbaik bagi mereka. Kalau dulu kita sakit, mereka tak tidur pon.



Boleh hubungi saya di zahirahhafizan@gmail.com atau sms ke 013-9422527 untuk mendapatkan harga yang istimewa serta konsultasi percuma.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge