Anak anda ada selsema, batuk,demam dn berkahak? Shaklee dapat membantu

Alhamdulillah..hari ni anak2 saya dah lega dari selsema. Begitu juga dengan hubby. Maksimum 3 hari je kalau kami anak beranak ada selsema. Yang bestnye, walau saya di kelilingi oleh orang2 yang selsema, saya tidak berjangkit.Syukur alhamdulillah nikmat kesihatan masih diberikan kepada saya. Kenapa anak2 saya dan hubby cepat sangat recover dari selsema? Nak kata selsema sikit2 tu takdelah. Ni kire selsema teruk jugak. Hubby dah sampai berat kepala, pening, mata pon berair je. Hubby pon rasa macam nak demam jugak. Tapi segalanya ok selepas 3 hari. Ni kerana saya berikan hubby Shaklee vitamin C, nutriferon, Vitalea, dan B compleks. Untuk anak2 saya pula, mereka dapatkan semua vitamin ni daripada susu saya. Ini kerana mereka masih lagi breastfeed dengan saya walau si abang ni dah 2 tahun 4 bulan dan si adik 1 tahun sebulan. Saya ambil suplimen Shaklee yang mana terdiri daripada vitamin C, alfafa sebagai milk booster, b compleks dan vitalea aka multivitamin.

Keistimewaan vitamin C Shaklee ni adalah ia merupakan satu2nya vitamin C yang sustained released. Satu tablet mengandungi 500mg vitamin C. Ia akan merembeskan 100mg vitamin C setiap satu jam. Jadi untuk merembeskan 500mg vitamin C ke dalam badan kita, ia akan mengambil masa selama 5 jam. Jadi badan kita akan sentiasa mengandungi vitamin C selama 5 jam tu. Tapi, bila waktu kita atau anak2 kita yang breastfeed tidak sihat samada batuk.selsema,demam dan sebagainya, kita memerlukan extra vitamin C. Dalam sehari maksimum 1000mg vitamin C boleh diambil iaitu 2 biji tablet vitamin C Shaklee. Tapi sebelum telan vitamin C, ia perlu dipatahkan kepada 2 bahagian terlebih dahulu bagi vitamin C itu direleasekan 500mg sekali gus. Selepas 5 jam, ambil 1 biji lagi vitamin C dan jangan lupa untuk patahkan ia kepada 2 bahagian terlebih dahulu sebelum telan. Dan cara inilah saya lakukan apabila anak2 saya, saya atau hubby tidak sihat.


Sudah pasti kita sangat risau bila hubby dan anak2 tidak sihat kan? Lagi2 la untuk anak2, senang sangat nak dapat jangkitan paru2 dan pneumonia. Ia akan bagi kesan yang teruk kepada kesihatan anak2. Sebab tu lah saya sebagai ibu yang menyusu akan memastikan saya mengambil vitamin Shaklee demi mendapatkan kualiti susu yang terbaik. Ia bukan saja untuk menambahkan kualiti dan kuantiti susu ibu, malah turut dapat menjaga kesihatan ibu dan anak.


suplimen shaklee yang dicadangkan untuk ibu menyusu: vitalea, b compleks, vitamin c, alfalfa, ostematrix, ESP.
Boleh hubungi saya di zahirahhafizan@gmail.com atau sms ke 013-9422527 untuk sebarang pertanyaan.
* Produk ini tidak bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh/ atau mencegah sebarang penyakit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge